اهواز - خبرگزاری مهر: نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: پدیده بی حجابی دسیسه دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر در اهواز، آیت الله محسن حیدری شامگاه چهارشنبه در همایش عفاف و حجاب بهبهان با اشاره به اینکه مراجع بارها از توطئه ها و نقشه های دشمنان به نام تهاجم و شبیه خون فرهنگی یاد کرده اند، اظهارداشت: پدیده بد حجابی نقشه دشمنان علیه اسلام و ایران اسلامی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر رعایت مسئله حجاب در جامعه امروز گفت: باید با وحدت، بصیرت و هوشیاری با پدیده بدحجابی برخورد کرده و در تقویت و تعمیق فرهنگ حجاب تلاش کنیم.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: در مسئله حجاب باید با آموزشهای اصولی، ارائه کار فرهنگی، اعتقادی و اساسی، زنان و دختران را به نقش و ارزش حجاب آشنا و به ترویج هر چه بیشتر آن در جامعه کمک کرد.

آیت الله حیدری خاطرنشان کرد: حجاب و عفاف از جایگاه ویژه‌ای در اسلام برخوردار است و همواره عنوان شده سرچشمه همه انحرافات بی‌حجابی و بی‌عفتی است، دین اسلام برای مردان و زنان پوششهای مناسبی متناسب با جنسیت و روحیات افراد لحاظ کرده که اگر به آن عمل شود هم افراد و هم جامعه دچار مشکلات اجتماعی نمی‌‌شوند.

امام جمعه موقت اهواز به تشریح مسئله رعایت حجاب و تاثیر آن در صیانت از بنیان خانواده پرداخت و گفت: رعایت حجاب ظاهری تنها خاص زنان نیست و مردان نیز ملزم به رعایت حجاب و شئون اسلامی هستند، چراکه رعایت حجاب از سوی زنان و مردان زمینه را برای ایجاد فضای امن روانی و اجتماعی برای ادامه روند متعادل زندگی در محیط ‌های اجتماعی فراهم آورده و بسترساز تعالی و رشد بشر در مسیر کمالات الهی می‌شود.

این همایش با حضور فرماندار، مسئولان ادارات و نهادها و 500 نفر از بانوان بهبهان برگزار و درپایان به 36 نفر از شرکت کنندگان در مسابقه بزرگ کتابخوانی و فراخوان مقاله، عکس و پوستر پیرامون عفاف و حجاب، هدایایی اهدا شد.