اسماعیل کاداره نویسنده مشهور آلبانیایی و برنده جایز ادبی بوکر و آستوریاس در تازه‌ترین کتابش به زندگی و جنایات انور خوجه دیکتاتور سابق این کشور پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از PNA، نسخه انگلیسی تازه‌ترین کتاب اسماعیل کاداره نویسنده نامدار آلبانیایی و برنده جایزه ادبی بوکر با عنوان "Accident" منتشر شد.

کاداره را به ویژه در آمریکا و بریتانیا بیشتر با کتاب‌های "پل سه طرفه" و "رویدادهای شهر سنگی" می‌شناسند و انتظار می‌رود از کتاب تازه او هم استقبال شایانی به عمل بیاید.

کتاب تازه این نویسنده بلوک شرق به زندگی و جنایات انور خوجه دیکتاتور سایق آلبانی می‌پردازد که از سال 1943 تا 1985 به عنوان رهبر این کشور بر سر کار بود و کارنامه سیاهی از خود در قبال مردمش بر جای گذاشت.

تصویر روی جلد تازه‌ترین کتاب کاداره

اسماعیل کاداره در 28 ژانویه 1936 در آلبانی به دنیا آمد. این نویسندگان به عنوان شاعر و روزنامه‌نگار نیز در کشورش فعالیت کرده است. او در اوایل دهه 1990 و در پی فشارهای رژیم کمونیستی انور خوجه آلبانی را ترک کرد و به فرانسه پناهنده شد و با اینکه انتشار کتاب‌هایش برای مدت‌ها در آلبانی ممنوع بود، در فرانسه با استقبال روبرو شد.
 
نخستین رمان کاداره "ژنرال ارتش مرده" بود که آن را در سال 1961 نوشت. این کتاب در ایران هم با ترجمه مجید حاتم و توسط انتشارات فکر روز منتشر شده است. کاداره پس از این کتاب و تاکنون حدود 20 رمان و چندین کتاب شعر دیگر به چاپ رسانده‌ است.
 
اکثر کتابهای کاداره از جمله "چه کسی دورونتین را باز آورد"، "آوریل شکسته "و " کنسرت در پایان زمستان" به فارسی ترجمه‌ شده‌اند.