بیرجند - خبرگزاری مهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: با هدف شناسایی نیازمندی و توانمندیهای مساجد استان، تمام مساجد خراسان جنوبی شناسنامه دار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر در بیرجند، حجت الاسلام حمزه جمالی عصر شنبه در گردهمایی ائمه جماعات و فرماندهان پایگاههای مقاومت بسیج مساجد نهبندان اظهارداشت: دراین شناسنامه ها مشخصات ،امکانات و نیازمندیهای مساجد ثبت خواهد شد.

وی با اشاره به وجود هزار و 470 مسجد  در خراسان جنوبی از اعضای پایگاههای مقاومت بسیج خواست در تهیه شناسنامه برای این اماکن مقدس همکاری کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: از اغاز امسال 10 میلیاردریال اعتبار برای ساخت،مرمت و تکمیل مساجد استان جذب شده است.

با تاکید بر حضور پرشور مردم در مساجد و استفاده از برنامه‌ های فرهنگی و مذهبی این مکان مقدس اظهار داشت: مسجد سنگر ارزشمند و مکانی برای ترویج و توسعه معارف اسلامی است.

وی با بیان اینکه کرسی و محافل قرآنی و نمازهای جماعت در مسجد نیاز به توجه و حضور بیشتر آحاد مردم و مسئولان دارد، تصریح کرد: مساجد علاوه بر کار نشر و ترویج فرهنگ‌های اسلامی و قرآنی نیز به عنوان سنگرهای مهم مقابله با جنگ نرم دشمنان است.

سرهنگ عنایتی مسئول امور مساجد سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی نیزبا تاکید بر  حضور فعال بسیج در تمام عرصه های گفت: پایگاه های بسیج باید در برنامه های مذهبی و فرهنگی، فعال تراز گذشته عمل کنند.