رئیس سازمان اینتوسای در دیدار رئیس دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران بر استفاده از تجربیات این دیوان در سازمان اینتو سای تاکید کرد .

به گزارش خبرگزاری مهر ، در حاشیه برگزاری اجلاس جهانی اینتوسای که در آفریقای جنوبی در حال برگزاری است رئیس سازمان اینتوسای در ملاقات با دکتر عبد الرضا رحمانی فضلی رئیس دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت : من به خاطر شرکت ایران در این اجلاس خوشحال هستم ، حتماً به ایران خواهم آمد و اینکه کشورهای عضو اکو دارای یک سازمان منطقه ای خاص خود هستند فرصتی برای همکارهای بیشتر در حوزه مسائلی مانند شفافیت ، نظارت و .... فراهم می آورد.

در این ملاقات دکتر رحمانی فضلی پس از تبریک به ترنس نومبمبه که در این اجلاس به ریاست سازمان اینتوسای انتخاب شد، ضمن تشریح فعالیتهای سازمان منطقه ای اکوسای به قدمت حسابرسی دولتی و فعالیتهای 100 ساله دیوان محاسبات در ایران پرداخت.

وی به اقدامات انجام شده در حوزه های حسابرسی IT ،محیط زیست و حسابرسی عملکرد در دیوان محاسبات ایران اشاره  و نقش دیوان محاسبات ایران در تعامل با مجلس و دولت را تشریح کرد.

ترنس نومبمبه رئیس دوره ای سازمان اینتوسای که رئیس دیوان محاسبات افریقای جنوبی است در این ملاقات گفت : این خیلی عالی است که ما می توانیم از ایران چیزهای زیادی یاد بگیریم ، فلسفه پیشگیری همان طور که شما آنرا اجرا می کنید بهتر از درمان است .ما باید از موفقیتهای شما استفاده کنیم ، از نظرات و اظهارات دوستانه شما تشکر می کنم .

دیوان محاسبات ایران در اجلاس منطقه ای کشورهای عضو اکو که در قزاقستان برگزار شد به ریاست اکوسای انتخاب شد .

در اجلاس جهانی اینتوسای که در ژوهانسبورگ در حال برگزاری است ، بیش از 150 کشور حضور دارند.

این اجلاس به عنوان مجمع تخصصی و فنی بین المللی بعد از مجمع سازمان ملل متحد بزرگترین اجلاس بین المللی به شمار می آید که هر سه سال یک بار برگزار می شود و بیش از 180 کشور در آن عضویت دارند.