قم - خبرگزاری مهر: رئیس دفتر تبلیغات اسلامی قم با تأکید بر آثار مخرب جنگ نرم فرهنگی گفت: باید ابزارهای نوین در مقابله با جنگ نرم به کار گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، حجت الاسلام سید حسن ربانی قبل از ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح همزمان نمایشگاه‌های فرقان که به همت معاونت فرهنگی سپاه علی بن ابی طالب(ع) و نمایشگاه دستاوردهای تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که در مرکز همایش‌های بین المللی دفترتبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: واقعیت این است که امروز ما در مقابل یک تهاجم فرهنگی به سر می‌بریم که به مراتب مخرب‌تر، ماندگارتر و مؤثرتر از جبهه نظامی است.

وی با بیان اینکه برای تقویت جبهه فرهنگی خودی باید از روش‌ها و ابزارهای مفید و موثر استفاده کرد، تصریح کرد: اگر ما بتوانیم به وظایف تبلیغی خود با دانش و بینش به درستی عمل نماییم و ابرازهای نوین را در این راه به کار گیریم بدون شک برد آن بر عقبه دشمن بسیار ملموس و مشهود خواهد بود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی قم به شیوه تبلیغ گروهی به عنوان یکی از روش‌های کارآمد و مفید اشاره کرد و گفت: دفتر تبلیغات اسلامی به این روش اهتمام بسیاری دارد و این روش در سال‌های اخیر با نظم و انسجام بیشتری پیگیری شده است و امروز برپایی نمایشگاه دستاوردهای تبلیغی گروه‌های تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گوشه‌ای از این فعالیت‌ها را به نمایش گذاشته است.

ربانی با اشاره به این که برای حضور در جبهه فرهنگی و تقابل با جبهه‌های معارض دشمن نیازمند عِده و عُده فراوانی هستیم، خاطرنشان کرد: نباید به راه‌های موجود بسنده کرد و باید روش‌های مختلف و متنوع را برای مخاطبان بیشتری تدارک دید تا در مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن ضمن پاسداری از فرهنگ انقلاب اسلامی بر عقبه فرهنگی دشمن نیز تأثیرگذار باشیم.