اهواز - خبرگزاری مهر: مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد: با وجود استخدامیهای جدید در آموزش و پرورش استان، هنوز با مشکل کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر در اهواز، رحمن فلاحی شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: بیشترین نیاز نیروی انسانی استان خوزستان در بخش علوم پایه است.

وی با بیان اینکه علاوه بر این در بعضی رشته ها هنوز با کمبود نیرو مواجه هستیم، اذعان داشت: با استخدام سه هزار و 14 نیروی جدید در سال تحصیلی جدید برخی از نیازهای اساسی استان رفع شده است.
 
دبیر شورای آموزش و پرورش خوزستان خاطرنشان کرد: بیشتر معلمان جدیدالورود به آموزش و پرورش خوزستان وارد مجتمعهای آموزشی شده اند.
 
فلاحی تعداد مجتمعهای آموزش روستایی در سطح استان را 685 مجتمع اعلام کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته بیش از سه هزار و 850 واحد آموزشی در قالب این تعداد مجتمع آموزشی ساماندهی شده اند تا با تمرکز اقدامات آموزشی بر روی مجتمعها کیفیت آموزش در مناطق محروم ارتقا یابد.
 
وی همچنین اظهار داشت: از برنامه ‌های سازمان آموزش و پرورش خوزستان بالابردن میانگین نمرات دانش ‌آموزان است تا سطح علمی آنها ارتقا یابد.
 
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان، تصریح کرد: 25 برنامه ویژه به منظور بهبود کیفیت آموزش در مدارس استان تدوین شده و در حال اجراست.

فلاحی به حمایتهای استاندار خوزستان در رابطه با حمایت از تشکیل کلاسهای کنکور در این استان اشاره کرد و افزود: سال گذشته سه میلیارد ریال به‌ منظور تشکیل کلاسهای کنکور در مناطق محروم استان هزینه شده است.