وزیر نیرو راهبردهای وزارتخانه متبوعش در بخشهای پنج گانه "آب"، "برق و انرژی" ، "آب و فاضلاب" ، "آموزش، پژوهش و فناوری" و "پشتیبانی صنعت آب و برق" برای تحقق اهداف سند چشم انداز در افق 1404 را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید نامجو وزیر نیرو این ابلاغیه را در راستای تحقق آرمان و اهداف سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران و به منظور انسجام بخشی به برنامه‌ها و فعالیت های وزارت نیرو، راهبردهای این وزارتخانه و بخش های پنج گانه عنوان کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: با تلاش و هماهنگی تمامی دست اندرکاران این مجموعه بزرگ اعم از دولتی و غیر دولتی و بسیج امکانات، اهداف متعالی این سند در صنعت آب و برق کشور تحقق یابد.

بر اساس این ابلاغیه ، گسترش مشارکت و حضور بخش خصوصی و تعاونی در صنعت آب و برق، نهادینه کردن نظام مشتری مداری و حمایت از حقوق مشترکان، ارتقای مدیریت عرضه و تقاضا و اصلاح الگوی مصرف آب و برق و ارتقای سطح کارآمدی صنعت برق، بخش "آب" و " آب و فاضلاب" از جمله راهبردهای وزارت نیرو در تحقق سند چشم‌انداز است.

ارتقای سطح دانش، پژوهش و فناوری و توسعه منابع انسانی صنعت آب و برق، توسعه روابط بین الملل و مبادلات آب و برق و تنوع بخشی به منابع مالی و تقویت توان مالی بخش های آب و برق با تاکید بر جذب سرمایه های داخلی و خارجی و حمایت از تاسیس بانک تخصصی غیر دولتی نیرو از دیگر راهبردهای وزارت نیرو برای تحقق چشم انداز در افق 1404 عنوان شده است.