تدوینگر مجموعه تلویزیونی "گمشده" به کارگردانی راما قویدل تاکید کرد تدوین این پروژه برایش تجربه ارزشمندی بود، چرا که شامل فضاهای مختلف همچون سورئال، کمدی و عاطفی بود.

شوکا زندباف، تدوینگر مجموعه تلویزیونی "گمشده" به کارگردانی راما قویدل که شب‌های دوشنبه از شبکه یک پخش می‌شود، درباره پذیرفتن این اثر به خبرنگار مهر گفت: من قبلاً هم با راما قویدل کارگردان کار کرده و چند تا از تله فیلم‌هایش را تدوین کرده بودم. وقتی پیشنهاد تدوین مجموعه "گمشده" به من شد به دلیل داشتن فیلمنامه خوب آن را پذیرفتم. متن این کار قوام خوبی داشت و از سوی دیگر با راما قویدل و کارهایش هم آشنا بودم.

وی در ادامه افزود: علاوه بر آن اتفاقات زمان حال و گذشته در هم تنیده شده بود و همزمان مخاطبان این دو زمان را می‌دید. قرار نبود فلاش‌بک داشته باشیم، بلکه باید به شکل رئال به این دو زمان می‌پرداختیم. در واقع اصل اتفاق در گذشته می‌افتاد، اما در زمان حال پیگیری می‌کردیم.

زندباف خاطرنشان ساخت: تدوین مجموعه تلویزیونی "گمشده" برایم تجربه ارزشمندی بود، چرا که توانستم در این پروژه فضای مختلف سورئال، عاطفی و حتی رگه‌های طنز را در بخش‌هایی از مجموعه دنبال کنم.

این تدوینگر در پاسخ به این سئوال که با توجه به اینکه قصه مجموعه تلویزیونی "گمشده" یک خطی نبود، آیا این مسئله کارتان را در تدوین مشکل‌تر نمی‌کرد، توضیح داد: مسلماً کار مشکل‌تر می‌شود، اما مثل یک بازی شطرنج می‌ماند که شما باید بدانید کدام مهره را باید جا به جا کنید تا بتوانید موفق شوید . گرچه تدوین این سریال از دیگر کارهایی که برای تلویزیون انجام دادم، مشکل‌تر بود، اما واقعاً ازآن لذت‌ بردم.

زندباف درباره اینکه شکست‌ زمان برایتان در کار مشکل نبود، گفت: گرچه مشکل بود، اما نتیجه کار رضایت‌بخش شد. خوشبختانه من و آقای قویدل ذهنیت نزدیک به هم در طول کار داشتیم. همزمان با تصویربرداری تدوین اولیه انجام می‌شد و آقای قویدل هم در طول کار هر قسمت را می‌دید و نظرات‌اش را می‌داد. در مجموع تعامل خوبی میان ما بود و سعی می‌کردیم یکدیگر را قانع کنیم.

وی در ادامه افزود: قویدل از کارگردانان جوان و توانمندی است  که برای رسیدن به هدفش تلاش می‌کند. مسلماً دیدن کارگردان  با انگیزه  دیگر عوامل را به کار علاقمند می‌کند. 

این تدوینگر درباره جایگاه این سریال در کارنامه هنری‌اش گفت: هر کاری روح و روانی دارد و من معمولاً درباره کارهایم با پدرم حرف می‌زنم. مجموعه "گمشده" هم همانطور که تاکید کردم تجربه لذت‌بخشی بود.