خرم آباد - خبرگزاری مهر: رئیس کل دادگستری استان لرستان گفت: بسیج تشکلی کاملا مردمی متشکل از تخصصهای متعدد و متکی به ارزشهای اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر در خرم آباد، ذبیح الله خدائیان ظهر پنج شنبه در نخستین همایش حقوقدانان بسیجی در خرم آباد به تبیین جنگ نرم و نقش بسیج در مقابله با آن پرداخت و اظهار داشت: بسیجیان سربازان گرانقدر رهبری و دژ مستحکم کشور و نظام هستند.

وی تصریح کرد: با تامل و تعمق در رهاورد نهادهایی که در ابتدای انقلاب به دستور حضرت امام (ره) تشکیل شدند و نقشی که آنها در حفاظت و حراست از انقلاب داشتند به عمق درایت و تیز بینی ایشان در حفاظت از انقلاب می توان پی برد.

حماسه بسیجیان در دفاع مقدس در اذهان مردم ماندگار شده است

رئیس کل دادگستری استان لرستان از بسیج به عنوان یکی از نهادهایی که به فرمان حضرت امام (ره) تشکیل شد نام برد و افزود: بسیج را باید از کلام امام (ره) که فرمودند بسیج نهادی اجتماعی و با ابعاد متعدد است که در بعد نظامی خلاصه نمی شود شناخت.

خدائیان از حماسه هایی که بسیجیان در دوران دفاع مقدس خلق کردند با عنوان آثار ماندگار در ذهن جامعه نام برد و خاطر نشان کرد: عملکرد خوب و تحسین بر انگیز بسیج در دوران دفاع مقدس باعث شده است که هرگاه نام بسیج ذکر می شود فداکاریهای این عزیزان در بعد دفاعی در اذهان تداعی شود.

وی با بیان اینکه زمانی که نیاز به حضور نیرو در جبهه ها داشتیم بسیج پیشگام بود، عنوان کرد: این در حالی است که در زمان بازسازی کشور نیز این بسیج بود که پرچمدار میدان شد.

رئیس کل دادگستری استان لرستان ادامه داد: همچنین در عرصه علم و فنآوری نیز امروزه پیشرفتهایی در دست یابی به انرژی هسته ای صلح آمیز، علم پزشکی، سلولهای بنیادی، فن آوری نانو، صنایع موشکی و سایر عرصه های علمی حاصل شده که به خاطر حضور پر برکت بسیج در این عرصه ها است.

بسیج در عرصه فرهنگی به نقش آفرینی بپردازد

خدائیان همچنین با اشاره به شرایط جهانی و رویکرد تهاجم دشمنان در قالب جنگ نرم علیه کشورمان گفت: امروز بسیج بایستی در عرصه فرهنگی به نقش آفرینی بپردازد چرا که دشمن با ابزار فرهنگی که در ادبیات سیاسی جهان به جنگ نرم تعبیر می شود به جنگ با کشور ها آمده است.

وی با اشاره به لزوم شناخت ماهیت و انگیزه تهاجم فرهنگی دشمن به منظور مقابله متناسب با آن، خاطر نشان کرد: در تعریفی که صاحبنظران و تئوریسین های جنگ نرم ارائه داده اند، جنگ نرم در مقابل جنگ سخت قرار می گیرد و در این جنگ دشمن تلاش می کند که جامعه یا گروه هدف را به انفعال و شکست کشانده و به تسلیم وا دارد.

رئیس کل دادگستری استان لرستان به تعابیر رهبر معظم انقلاب در این زمینه نیز اشاره کرد و یادآور شد: جنگ شامل جنگ به وسیله ابزار فرهنگی از جمله نفوذ، اشاعه دروغ، شایعه پراکنی، جنگ با بکارگیری ابزارها و شیوه های مدرن امروزی و ایجاد شک و تردید در دلها و ذهنها می شود.

خدائیان همچنین با اشاره به تاریخچه جنگ نرم بیان داشت: جنگ نرم به دهه 1970 هنگام وجود جنگ سرد بین آمریکا و شوروی یعنی دو ابر قدرت جهان بر می گردد.

وی ادامه داد: در آن زمان اساتید و دانشمندان علوم سیاسی امریکا و مدیران پنتاگون و سازمان سیا کمیته ای تحت عنوان خطر جاری برای مقابله با خطراتی که از جانب شوروی منافع امریکا را تهدید می کرد تشکیل دادند و در بررسی هایشان به این نتیجه رسیدند که امکان فرو پاشی شوروی از طریق حمله نظامی میسر نیست بلکه تنها راه متلاشی کردن آن کشور جنگ نرم است.

رشد روزافزون انزجار و تنفر از آمریکا در دنیا

رئیس کل دادگستری استان لرستان همچنین با اشاره به علت کینه توزی و دشمنی آمریکا با ایران افزود: بعد از فروپاشی شوروی، امریکا که خود را یکه تاز و تنها ابر قدرت جهان می دانست و ایران تنها کشوری بود که مانع سلطه او بر جهان می شد.

خدائیان با اشاره به رشد روز افزون انزجار و تنفر از آمریکا در دنیا، بیان داشت: آمریکایی ها ایران را مرکز اصلی انزجار جهانی از امریکا می دانند و از آنجا که توان حمله نظامی به ایران را ندارند سعی در لطمه زدن به انقلاب اسلامی ایران را از طریق جنگ نرم دارند.

وی تبلیغات سوء علیه دستآورد های هسته ای صلح آمیز ایران و القاء صلح آمیز نبودن آن، متهم کردن کشورمان به نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم در افغانستان، لبنان، فلسطین و عراق، ایران هراسی و خطرناک معرفی ایران در خلیج فارس و در بین همسایگان را از دسیسه های آمریکایی ها برای مقابله با نفرت جهانی از آمریکا و نفوذ ایران در دنیا بر شمرد.

رئیس شورای قضایی لرستان با بیان اینکه با توپ و تانک نمی شود با این تهاجم مقابله کرد، افزود: امروز دشمن از طریق ماهوراه، اینترنت و فنآوریهای نوین، اشاعه اعتیاد و سرمایه گذاری برای به فساد کشاندن جوانان، خط مقدم جبهه را به درون خانه ها کشانده است.

تشکیل بسیج حقوق دانان دارای برکات زیادی برای کشور است

خدائیان ادامه داد: برای مقابله با این برنامه از پیش طراحی شده، بسیج که به مفهوم واقعی کلمه یعنی همبستگی و یکپارچگی مردم می تواند دشمن را همانند جنگ سخت 8 سال دفاع مقدس شکست دهد.

وی با بیان اینکه بسیج ویژگی هایی دارد که نهاد های دولتی ندارد، یادآور شد: بسیج تشکلی کاملا مردمی متشکل از تخصص های متعدد متکی به ارزش های اسلامی است و می تواند در این عرصه موفق شود.

رئیس کل دادگستری استان لرستان همچنین با اشاره به تشکیل بسیج حقوقدانان در لرستان گفت: این نهاد می تواند بسیار اثر بخش باشد چراکه در دنیا روی حقوقدانان حساب باز کرده اند.

خدائیان از حقوقدانان به عنوان قشر نخبه ای که با ظلم و بی عدالتی مبارزه می کند نام برد و گفت: تشکیل این نهاد به لحاظ مردمی بودنش برکات فراوانی برای کشور دارد.

وی صدور بیانیه توسط این نهاد در مقابله با توطئه های دشمنان، طرح دعوا در سازمانهای جهانی علیه استکبار و برپایی سمینار، ارائه مقاله و انتشار کتاب را از جمله ابزارهای قابل استفاده توسط بسیج حقوقدانان برشمرد.