مستند "حقیقت گمشده" ساخته‌ محمدعلی فارسی که به بررسی پیوندهای فکری فیتز جرالد و خیام می‌پردازد، در نشست هفته جاری شهر کتاب بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، ماجرای این فیلم از این قرار است که در آغاز ترجمه‌ای از شعر خیام به قلم ادوارد فیتز جرالد انجام می‌شود که بازتاب گسترده‌ای می‌یابد. این کتاب پس از صحافی نفیس و به مقصد آمریکا به کشتی تایتانیک برده می‌شود و ...

مستند "حقیقت گمشده" را محمدعلی فارسی ساخته‌ و در آن به بررسی پیوندهای فکری و زیستی فیتز جرالد و خیام ‌پرداخته است و چگونگی آشنایی او با رباعیات و ترجمه‌ آن را به تصویر ‌کشیده است.

نشست هفته جاری شهر کتاب به نمایش و نقد و بررسی این فیلم مستند اختصاص دارد که با حضور هوشنگ رهنما، امیرعلی نجومیان، علیرضا قاسم‌خان و محمدعلی فارسی در مرکز فرهنگی شهرکتاب برگزار می‌شود.

فیلم "حقیقت گمشده" ساعت 16:30 روز سه‌شنبه هفته جاری نمایش داده می‌شود و سپس در نشست مذکور در باب پیوندهای فکری و معنوی فیتز جرالد و خیام، بحث و گفتگو می‌شود.

در نشستی دیگر در شهر کتاب که دهمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ نظامی است، مفاهیم و نمادهای عرفانی در مخزن‌الاسرار و هفت‌پیکر بررسی می‌شود.

این نشست ساعت 16:30 روز چهارشنبه 17 آذر با سخنرانی سهیلا صلاحی‌مقدم عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا (س) در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.
 
موسسه فرهنگی شهر کتاب در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر، نبش کوچه‌ سوم واقع شده و حضور در نشست‌های آن برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.