قم - خبرگزاری مهر: مرجع تقلید جهان تشیع با اشاره به ماندگاری واقعه عاشورای حسینی اظهار داشت: قیام اباعبدالله الحسین(ع) پیام روشنی برای جهانیان دارد و باید این پیام و جمال دین و اسلام را به جهانیان نشان داد.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی پیش از ظهر سه شنبه در دیدار تعدادی از فرماندهان نیروی انتظامی که از سراسر کشور برای شرکت در دوره آموزشی بصیرتافزایی به قم سفر کرده‌اند، با بیان اینکه عاشورا و قیام سید الشهدا(ع) دارای پیام روشنی برای جهانیان است اظهار داشت: عظمتی که در جریان عاشورا از سوی سیدالشهدا(ع) و اصحاب ایشان و اهل بیت(ع) خلق شد برای همیشه در تاریخ ماندگار میماند و مثل از واقعه در تاریخ به وجود نیامده و از این به بعد هم به وجود نمیآید.

این مرجع تقلید بر لزوم درسآموزی از پیام عاشورای حسینی تاکید کرد و افزود: مکتب اسلام رو به زوال بود و امام حسین(ع) با این قیام از شرف آباء و اجداد و انبیای الهی گذشته دفاع کردند.

صافی گلپایگانی گفت: اگر انسان تاریخ را به خوبی مطالعه کند و در جریان عاشورا تامل داشته باشد از این همه استقامت نفس و پایداری و اخلاص سیدالشهدا(ع) تعجب میکند.

استاد برجسته حوزههای علمیه تاکید کرد: امام حسین(ع) برای اهل بیت(ع) افتخارآفرین شدند؛ افتخاری که تا ابد ماندگار شد و نمونه آن پیدا نمیشود.

مرجع تقلید جهان تشیع امر به معروف و نهی از منکر را یکی از اهداف امام حسین(ع) در قیام عاشورا عنوان کرد و یادآور شد: اگر شیعه بخواهد راه خدا را طی کند این راه الان باز است و امر به معروف و نهی از منکر یکی از مصادیق بارز این مسیر است.

انتقاد از عدم توجه به امر به معروف و نهی از منکر

صافی گلپایگانی از عدم اهتمام جدی به امر به معروف و نهی از منکر انتقاد کرد و افزود: امر به معروف و نهی از منکر در نزد پیامبر اسلام و اهل بیت از جایگاه والایی برخوردار است اما متاسفانه آن گونه که باید و شاید مورد اهتمام ما نیست.

وی گفت: امام علی(ع) در نهج البلاغه از پیامبر اسلام نقل میکنند که ایشان فرمودند تمام اعمال نیکی که مردم انجام میدهند و در راه خدا جهاد میکنند در برابر امر به معروف و نهی از منکر مثل قطرهای در برابر دریای بیپایان است.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان و مدیران به ویژه آنهایی که در نظام اسلامی در مرتبه بالاتری قرار دارند باید بیشتر از گذشته با مسئله امر به معروف و نهی از منکر اهتمام داشته باشند.

صافی گلپایگانی دین مبین اسلام را دینی کامل و جامع عنوان کرد و یادآور شد: باید جمال دین و اسلام را به جهانیان نشان داد تا از مکتب بالنده اسلام و تشیع بهره مند شوند.

این مرجع تقلید با تاکید بر افزایش بصیرتافزایی توسط آحاد جامعه اظهار داشت: انسان مومن بصیرت دارد اما این بصیرت باید بیشتر شود.

وی تاکید کرد: انسان هر چقدر که درس خوانده باشد و از جایگاه و مرتبه بالایی برخوردار باشد باید همواره به فکر ارتقای بینش دینی و پیغمبر شناسی و امام شناسی و دین شناسی باشد.