تبریز - خبرگزاری مهر: مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی گقت: با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها، خدمات بهزیستی به مددجویان افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر در تبریز، ‌محمد رضا صادقی پیش از ظهر چهارشنبه در آیین تجلیل از معلولان و مددجویان گفت: معلولان و مددجویان بیشترین سود را از هدفمندسازی یارانه ها خواهند برد و از محل اعتبارات به دست آمده از اجرای این قانون مستمری افراد تحت پوشش چندین برابر افزایش می یابد.

صادقی با اشاره به اینکه در پنچ سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در جهت توانمندسازی معلولان انجام شده، اظهار داشت: در طول 30 سال گذشته فقط سه هزار واحد مسکونی برای معلولان استان فراهم شده بود در حالی که با تلاش انجام شده در طول پنج سال گذشته تا پایان سال جاری سه هزار و 600 واحد مسکن به مددجویان استان تحویل داده می شود.

وی خاطر نشان کرد: اعتبارات بهزیستی در سال 1388 نسبت به چهار سال قبل، 11 برابر افزایش یافته و در سال جاری نیز نسبت به سال گذشته 30 درصد رشد داشته است.

صادقی با بیان اینکه اشتغال همچنان مهمترین مشکل معلولان است، تاکید کرد: معلولان هم مانند سایر اقشار جامعه حق سهیم شدن در توسعه کشور را دارند و این موضوع باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

مدیر کل بهزیستی استان گفت: دولت دو موضوع اشتغال و مسکن معلولان را در صدر برنامه های خود قرار داده و با اقدامات انجام شده، بهزیستی به سازمانی پویا تبدیل شده است.