مدیرکل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: امروز ( جمعه) وضعیت آلودگی هوا در تهران باز هم به مرز هشدار رسیده و شاخص آلاینده ها بالای 154 "PSI" است.

یوسف رشیدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر افزود: به دلیل تجمع و افزایش آلاینده های جوی صبح جمعه در مقایسه با روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بار دیگر وضعیت هوای تهران به مرز هشدار رسیده است.

وی با بیان اینکه طرح سراسری تردد زوج و فرد خودروها تا بهبود وضعیت هوا ادامه می یابد گفت: تشکیل جلسه امروز کمیته اضطرار آلودگی هوا بستگی به نظر استانداری دارد که تا بدین لحظه چیزی عنوان نشده است.

همچنین بهرام صناعی رئیس سازمان هواشناسی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر از بارش باران در روز دوشنبه خبر داد و گفت: اگرچه صبح تجمع آلاینده های جوی را داشته ایم اما پیش بینی ما این است که تا عصر میزان آلاینده ها رو به کاهش رود.

قائم مقام سازمان محیط زیست نیز درباره تعطیلی روزهای آینده نیز گفت: امروز پس از بررسی آمار ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در این زمینه تصمیم‌گیری می‌ کنیم و اگر آلاینده‌ها در شرایط اضطرار قرار گیرند ممکن است برای کاهش و کنترل وضعیت آلودگی تعطیلی داشته باشیم.