قم - خبرگزاری مهر: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: تسهیلات سرمایه در گردش برای واحدهای دامداری و مرغداری استان ابلاغ شد که بر این اساس 372 میلیارد ریال تسهیلات به دامداران و مرغداران پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، حسین علی بیگی قبل از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این تسهیلات برای واحدهای مرغ گوشتی، تخمگذار و سایر ماکیان 233 میلیارد و 101 میلیون ریال است گفت: این تسهیلات برای تولید شیر خام 48 میلیارد ریال و تولید گوشت قرمز 91 میلیارد و 200 میلیون ریال است.

وی در ادامه به ریز مبلغ تسهیلات اشاره کرد و اظهار داشت: میزان تسهیلات به ازای هر رأس برای گوساله پرواری با مجوز صنعتی 7 میلیون ریال و برای گوساله پرواری با مجوز سنتی 4 میلیون ریال جهت خرید دام و علوفه است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم با بیان اینکه میزان تسهیلات به ازای هر رأس بره پرواری با مجوز صنعتی یک میلیون و 400 هزار ریال است بیان کرد: این رقم برای برای بره پرواری با مجوز سنتی 700 هزار ریال جهت خرید دام و علوفه است.

وی افزود: میزان تسهیلات به ازای هر قطعه مرغ گوشتی 25 هزار ریال، مرغ تخمگذار 30 هزار ریال و پولت 20 هزار ریال خواهد بود.

علی بیگی با اشاره به اینکه میزان تسهیلات خرید علوفه برای واحدهای گاو شیری صنعتی 5 میلیون ریال و گاو شیری سنتی 2 میلیون و 500 هزار ریال  در نظر گرفته شده است بیان داشت: در حال رایزنی با بانک های ملی، ملت، کشاورزی، صادرات، رفاه و سپه به عنوان بانک های عامل در پرداخت تسهیلات می باشیم

وی ادامه داد: دامداران و مرغداران مناطق مختلف استان جهت اخذ تسهیلات می بایست از اول دیماه سال جاری با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به مراکز خدمات کشاورزی منطقه مربوطه مراجعه کنند.