در آستانه فرا رسیدن فصل سرما، ستاد برف روبی شهرداری منطقه 8 در شرق تهران تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی شادالوئی شهردار منطقه 8 با اعلام این مطلب گفت: با شروع فصل سرما ستاد برف روبی با هدف مقابله با یخبندان و سهولت در تردد شهروندان تشکیل می شود.

وی به توزیع 50 کیسه شن و نمک در مدارس سطح منطقه اشاره کرد و افزود: 500 نقطه از سطح محدوده شرق تهران نیز جهت استقرار کیسه های شن ونمک شناسایی شده است تا در شرایط اضطراری بتوان نسبت به جلوگیری از یخ زدگی معابر اقدام کرد.
 
شادالوئی گفت: با توجه به قرار گیری دو خط BRT در منطقه 8 گفت: تعداد 3 دستگاه گریدر و 2 دستگاه کامیون مسئولیت عملیات برف روبی در این مسیرها را به عهده داشته تا در صورت بهره مندی از نعمت برف، مسیرها هم چنان جهت تردد اتوبوسها ی تند رو باز باشد.
 
وی با تاکید بر تشکیل ستاد برف روبی در نواحی 3 گانه شهرداری منطقه 8 افزود: با تعریف محدوده کاری برای و نواحی و اسقرار ماشین آلات برف روب، تلاش داریم در روزهای برفی تردد شهروندان با سهولت انجام پذیرد.
 
شهردار منطقه 8 با اشاره به وسعت بالای فضای سبز معابر و خیابانهای شرق تهران و مشکلاتی که نمک پاشی در پیاده روها جهت این فضای سبز ایجاد می کند گفت: از تمامی شهروندان منطقه 8 در خواست می کنم در زمان بارش نسبت به پاکسازی پیاده روی جلوی درب منزل خود نمایند. هر چند ستاد برف روبی، جهت پاکسازی  پیاده روهای عمومی و پر ترد، ایستگاههای اتوبوس و پلهای عابر پیاده را متولی خاص تعریف کرده است.