معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از راه‌اندازی بستر اطلاعاتی مشترک حمل و نقل شهری پایتخت از سال 1390 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید جعفر تشکری هاشمی در مراسم معارفه معاون جدید اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: از طریق هوشمندسازی سیستم‌های حمل و نقلی به سمت مدیریت هوشمند ترافیک (ITS) و انجام کارها به صورت نرم‌افزاری پیش می‌رویم.

معاون شهردار تهران افزود: در سال 1390 ساختار سازمانی و نوع مأموریت‌های حوزه حمل و نقل شهری را باید تغییر داده و آن‌ها را متناسب با مأموریت‌هایمان تعریف کنیم.

وی با اشاره به ارتقای کارهای ترافیکی از شکل سنتی به شیوه‌های نوین گفت: به منظور تحقق اهداف مورد نظر باید از طریق تحول در روش‌ها، ساختار اداری‌‌مان را با هدف تعالی سازمانی متحول کنیم.

بر اساس این گزارش، وی در این مراسم مهندس وحید نوروزی مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران را به عنوان معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک منصوب کرد.

این گزارش می‌افزاید: در حکم انتصاب نوروزی با اشاره به تجارب، تخصص و سوابق وی بر هماهنگی امور اجرایی، حمل و نقل مسافر، خدمات حمل و نقلی، ساماندهی بار و کالا، مدیریت و نظارت بر فرآیند صدور و توزیع مجوزهای طرح‌های ترافیک و سامان‌بخشی به پارک حاشیه‌ای تأکید شده است.

به موجب این گزارش در این حکم معنادار نمودن مشارکت بخش خصوصی در احداث پارکینگ‌های مشارکتی و راه‌اندازی مراکز جدید معاینه فنی خودرو و همچنین پشتیبانی و نظارت بر مراکز موجود معاینه فنی مورد تأکید قرار گرفته است.

 نوروزی که پیش از این مدیریت ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران را بر عهده داشت، در مسئولیت معاونت اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک با حفظ سمت مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک در امور محیط زیست همچنان نظارت و پشتیبانی بر مراکز معاینه فنی را نیز بر عهده خواهد داشت.