کشته شدن یک فعال آلمانی پروژه توسعه افغانستان در حمله تروریستی و برجای ماندن 41 کشته و 60 زخمی در انفجار پاکستان از جمله تحولات همسایگان شرقی کشورمان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی تیراندازی به خودروی حامل شماری از فعالان طرحهای توسعه در شمال افغانستان یک نفر کشته و یک فرد دیگر زخمی شد.

در این حمله مردان مسلح در ولایت قندوز، فعال آلمانی جان باخت. این افراد در طرح ایجاد جاده در این منطقه فعالیت می کردند.
 
در همین رابطه "آنجلا مرکل" صدراعظم آلمان ضمن محکوم کردن این حمله که در شبهای سال نو میلادی رخ داده، عاملان آن را افرادی "بزدل" نامیده و نیز با خانواده قربانیان همدردی کرده و به آنان تسلیت گفت.
 
خبر دیگر اینکه در انفجار تروریستی امروز شنبه در شمال غرب پاکستان دست کم 41 نفر کشته و 60 نفر دیگر زخمی شدند. این انفجار انتحاری در شهر خار و در بین آوارگانی که برای دریافت کمکهای غذایی سازمان ملل متحد تجمع کرده بودند، رخ داده است.
 
به گفته شاهدان عینی، عامل این حمله انتحاری یک زن و یا مردی بوده که پوشش زنانه داشته است. یک مقام امنیتی شهر خار نیز گفت که فرد مذکور از طریق یکی از پستهای بازرسی وارد شده و پس از آنکه نیروهای امنیتی به تعقیب وی پرداخته اند، بمب همراه خود را منفجر کرده است.
 
به گفته وی، عامل این حمله پیش از آنکه اقدام به انفجار خود کند، یک نارنجک دستی به سمت نیروهای امنیتی پرتاب کرده است. بر این اساس شمار زیادی از قربانیان این حمله زنان و کودکان پاکستانی هستند.
 
گفتنی است در آخرین عملیات پاکسازی ارتش پاکستان در این منطقه مرزی، دست کم 40 نفر از شبه نظامیان کشته شده اند. طالبان روز جمعه نیز به 5 ایست بازرسی در این منطقه حمله کرده بودند.