یک روزنامه چاپ سرزمین های اشغالی از احتمال کاهش بودجه سامانه ضد موشکی "گنبد آهنین" از سوی آمریکا و نگرانی جدید تل آویو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه هاآرتض در گزارشی اعلام کرد: بسیاری از رسانه ها با پرداختن به موضوع سپر دفاع موشکی اسرائیل اعلام کردند که مشکلات ناشی از هزینه بودجه می تواند ایالات متحده را وادار به تاخیر در تامین بودجه سامانه موشکی اسرائیل کند.

این روزنامه چاپ سرزمین های اشغالی در ادامه به توسعه دامنه جنگ طلبی صهیونیست ها به بهانه تهدیدات منطقه ای پرداخت و نوشت: احتمال دارد درست زمانی که حمله موشکی در مقیاس بی سابقه ای از هر سو اسرائیل را تهدید می کند، کاهش سرمایه گذاری آمریکا در سامانه دفاع موشکی باعث نگرانی اسرائیلی ها شود.

هاآرتض دلیل اصلی کاهش سرمایه گذاری آمریکا در سامانه موشکی رژیم اسرائیل را مخالفت کنگره با تصویب بودجه سال آینده و مشکلات "باراک اوباما" در این زمینه خواند.  

بر اساس این گزارش رژیم صهیونیستی دو سری سامانه ضد موشکی "گنبد آهنین" هر کدام به ارزش 37 میلیون دلار را از آمریکا خریداری کرده و نیازمند خریداری سیستم های موشکی دیگر در آینده نزدیک است اما بودجه کافی را در اختیار ندارد.

این روزنامه چاپ سرزمین های اشغالی در ادامه نوشت که اسرائیل تا زمان تصویب سالانه بودجه آمریکا در ماه مارس باید منتظر بماند و تامین بودجه سامانه ضد موشکی "گنبد آهنین" به پس از آن زمان موکول می شود که این به معنی کاهش کمک های نظامی ایالات متحده به اسرائیل است.

سیستم ضد موشکی گنبد آهنین موشک های کوتاه و میان برد را رهگیری خواهد کرد و برای اولین بار در امتداد مرز غزه و سپس در مرز میان سرزمین های اشغالی و لبنان مستقر می شود.

تامین بودجه اضافی سیستم دفاع موشکی رژیم صهیونیستی به عنوان بخشی از بودجه دفاعی 726 میلیارد دلاری آمریکا طی سال آینده است که شامل هزینه های جنگ عراق و افغانستان می شود.

باید یادآور شد که اقدامات موشکی رژیم صهیونیستی نشان می دهد این رژیم همچنان در مسیر توسعه طلبی در منطقه گام بر می دارد.