ساری - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: با آغاز قانون هدفمندی یارانه ها، قیمت کود شیمیایی تا پایان سال در استان افزایش نخواهد یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، عنایت الله تورنگ عصر سه شنبه در جلسه ستاد هدفمند کردن یارانه های بخش کشاورزی مازندران از عدم افزایش قیمت کود شیمیایی تا پایان سال جاری در استان خبر داد و افزود: بسته های حمایتی کشاورزی شرایط مناسبی را در جهت حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی در زمان طرح هدفمند کردن یارانه به وجود خواهد آورد.

وی خاطر نشان کرد: ستاد هدفمند کردن یارانه ها در ستاد سازمان و شهرستانها تشکیل شده و روزانه مسائل و مشکلات را احصاء و پایش و کشیک بعد از ساعت اداری جهت پاسخگوئی به  موارد احتمالی در ستاد سازمان و شهرستانها مستقر شده است.
 
تورنگ گفت: به صورت علی الحساب 9 میلیون لیتر گازوئیل به بخش کشاورزی استان اختصاص یافته و با توجه به مصرف متوسط در شش ماهه دوم سال به میزان 22 میلیون لیتر گازوئیل نیازاست.
 
وی ادامه داد: با این حساب حداقل به 13 میلیون لیترگازوئیل دیگر برای دی ماه در استان برای بخش کشاورزی نیاز است که از سوی سازمان درخواست و با توجه به عدم بارندگی و عدم شخم و شیارزمستانه در ماه های آینده مصرف بیشتر سوخت  احساس می شود.
 
تورنگ قیمت گازوئیل در بخش کشاورزی را 150 تومان عنوان کرد و افزود: با توجه به تصمیم هیئت محترم دولت جهت کمک به تولیدکنندگان گازوئیل به مبلغ 165 ریال محاسبه می شود و ما به التفاوت قیمت 165 ریال تا 1500 ریال در طول مدت یک ماه به شرکت پخش و پالایش پرداخت خواهد شد.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از اصلاح 104 واحد دامداری با اعتباری به مبلغ سه میلیارد و 120 میلیون تومان به بهره برداران و 454 واحد مرغداری با اعتباری به مبلغ 45 میلیارد تومان و جایگزینی 660 دستگاه تراکتور و 43 دستگاه کمباین و توزیع موتورپمپ آب به مبلغ دو میلیارد و 350 میلیون تومان خبر داد.
 
وی افزود: 24 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های آب و خاک و بهینه کردن مصرف آب در بخش کشاورزی امسال خبر داد.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در استان 256 لنج و قایق موتوری در زمینه شیلات فعال هستند که مبلغ 172 میلیون تومان جهت تأمین نقدینگی سوخت به آن اختصاص یافته است.
 
وی همچنین از توافق با آب منطقه ای در جهت ارائه پروانه چاه های غیرمجاز خبر داد و اظهار امیدواری کرد: برای پمپ ها و ماشین آلات بنزینی کشاورزی بنزین و تأمین بنزین یک تصمیم مناسب اخذ شود.
 
حجت الاسلام سید مجتبی موسوی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز به مصرف بالای انرژی در کشور اشاره کرد و گفت: اگر به همین منوال انرژی مصرف کنیم در آینده نزدیک دچار مشکلات عدیده ای خواهیم شد.
 
وی از مدیران خواست در مراحل ابتدای طرح با فرصت و دقت بیشتری مسائل و مشکلات را شناسائی و نسبت به حل آن اقدام کنند تا در روند تولید محصولات کشاورزی خللی وارد نشود وی گفت ما باید صرفه جویی را اول از خودمان آغاز کنیم.