کشته شدن دست کم 15 نفر در حملات هوایی ارتش آمریکا به پاکستان و تایید کشته شدن یک سرکرده طالبان از جمله تحولات پاکستان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، بر اثر حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به مناطق مرزی پاکستان دست کم 15 نفر کشته و شمار دیگری از شبه نظامیان زخمی شدند.

در نخستین حمله که به منطقه ای نزدیک میرانشاه مرکز وزیرستان شمالی صورت گرفت؛ 11 نفر کشته شدند. در این حملات دو مخفیگاه و یک خودرو متعلق به طالبان منهدم شد.
 
یک مقام امنیتی پاکستان در این رابطه گفت : 5 نفر از کشته شدگان این حملات افراد "حافظ گل بهادر" از سرگردگان طالبان در این منطقه بوده اند.
 
شبکه الجزیره نیز گزارش داد که در حمله دیگر هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در مناطق مرزی پاکستان 4 شبه نظامی کشته شدند.
 
در خبر دیگری مقامهای پاکستان کشته شدن یک عضو ارشد شبه نظامیان در ایالت خیبر را تایید کردند. در همین رابطه یک وزیر این ایالت اعلام کرد : "قاری حسین محسود" سرکرده آموزش دهندگان عملیاتهای انتحاری در حمله هوایی آمریکا به مناطق قبیله ای شمال غرب پاکستان کشده شده است.
 
وی یکی از بستگان نزدیک "حکیم الله محسود" سرکرده کنونی طالبان این کشور است.
 
وی همچنین با اشاره به موفقیت آمیز بودن عملیاتهای ضدتروریستی ارتش پاکستان در مناطق قبیله ای، از کشته شدن " عظمت الله" یکی دیگر از سرکردگان طالبان در یکی از این عملیاتها خبر داد.