تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۵

گرگان - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان بازرگانی گلستان اعلام کرد: استراتژی توسعه تجاری استان در راستای توسعه تجارت خارجی بوده و هدف آن گسترش همه جانبه همکاریهای منطقه ای و فعالیتهای اقتصادی در مناطق مرزیاست.

به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، نادعلی کهنسال پیش از ظهر سه شنبه  در سومین جلسه کمیته پایش تجارت خارجی افزود، یکی از اهداف و برنامه های مهم بازرگانی خارجی در استان حمایت از بخش صادرات،فرهنگ سازی و جذب سرمایه گذاران خارجی و در راستای آن ایجاد فرصتهای مناسب شغلاست.

وی ایجاد بستر مناسب را عامل مهمی در جهت حضور بیشتر و موثرتر بخشهای خصوصی و تعاونیها در امر صادرات دانست و بر رشد پایدار توسعه صادرات، حمایت از توسعه و توانمندسازی تشکل ها و حمایت هدفمند از صادرات کالا و خدمات تاکید کرد.
 
کهنسال در ادامه تولید کالاهای با کیفیت، با قیمت مناسب و برند معتبر را رمز ماندگاری تولید کنندگان در عرصه تجارت در بازارهای خارجی دانست.
 
وی اصلاح الگوی مصرف، کاهش هزینه های زاید و استفاده از دانش و تکنولوژی روز دنیا را عامل بسیار مهمی در موفقیت تولید کنندگان عنوان کرد.
 
وی خاطرنشان کرد، ایجاد حاشیه امن برای صادرکنندگان و تجار بسیار حائز اهمیت می باشد و افزود، در کنار حفظ و مدیریت بازارهای هدف فعلی باید با نگاه جذب سرمایه گذار و فروش محصولات برای ارتباط با کشورهای هدف جدید نیز تلاش کنیم و با کارشناسی و بازاریابی در بازارهای هدف جدید و پذیرش هیئتهای تجاری، اعزام هیئتهای تجاری و برگزاری نمایشگاههای درخارج از کشور و .... فضا را برای گسترش دامنه صادراتی کشور و استان مهیا سازیم.

وی در ادامه با اشاره به صادرات برندهای حلال افزود واحدهای تجاری و صنعتی باید به بحث دریافت و توزیع برندهای حلال توجه داشته باشند و با بررسی نیازهاو علاقه مندیها و شناخت سلایق و کارشناسی آن در کشورهای مورد نظر موجب افزایش روابط تجاری و صادرات برندهای حلال گردند.
 
کهنسال افزود: تولید کنندگان باید با نگاه صادراتی به تولیدات خود ادامه کار دهند و همه ما نیز موظفیم با همت بالا و استفاده از شرایط مطلوب منطقه و پتانسیلهای موجود در جهت افزایش صادرات غیر نفتی و ثروت ملی گام برداریم.