بندرعباس - خبرگزاری مهر: معاون اقتصادى و بازرگانى قشم گفت: با سفر تعدادى از سرمایه گذاران آلمانى به ایران به منظور آشنایى با مزیتهاى سرمایه گذارى در کشور، فرصتهاى سرمایه گذارى در قشم براى آنها تبیین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر در قشم، محمد تولیت صبح شنبه در نشست مطبوعاتی که در منطقه آزاد قشم برگزار شد، اظهار داشت: گروهى از سرمایه گذاران آلمانى جهت سرمایه گذارى در پروژه هاى عمرانى مناطق آزاد به ایران سفر خواهند داشت که در این راستا منطقه آزاد قشم بسته هاى سرمایه گذارى خود را در خصوص صنایع سنگین و صنایع نوین ساختمانى به آنان ارائه خواهد کرد.

وى تصریح کرد: منطقه آزاد قشم با دارا بودن اراضى زیاد قابلیت فراوانى در زمینه ساخت و ساز و صنایع ساختمانى دارد و با توجه به انبوه سازى مسکن مهر نیاز فعلى کشور در حوزه ساخت و ساز است.

وی افزود: گروه سرمایه گذاران آلمانى در مدت سفر کوتاه خود از پروژه‌هاى مختلف سرمایه‌گذارى، شامل پروژه‌ فرودگا‌ه‌هاى کیش و قشم، طرح سوخت‌رسانى به کشتى‌ها در قشم، ساخت هتلهاى پنج ستاره در مناطق آزاد کیش و قشم بازدید خواهند کرد.

تولیت بیان داشت: این گروه تاکنون با کشورهاى مختلف آسیایى از جمله ترکیه و ترکمنستان همکارى‌هایى داشته و سرمایه گذارى کرده‌اند از جمله در حال حاضر با کشور ترکمنستان تفاهمنامه‌اى کلى دارند و بزرگترین قرارداد گردشگرى این کشور را به امضا رسانده‌اند.

معاون اقتصادى و بازرگانى قشم گفت: حمل و نقل و راه یکى از مهمترین زیرساختهاى توسعه گردشگرى است و این گروه نیز بیشترین فعالیتهایشان در رابطه با توسعه انواع وسایل حمل و نقل مانند فرودگاه، بندر و راه آهن است و در این سفر نیز این اهداف را تعقیب مى‌کنند.