بندرعباس - خبرگزاری مهر: مدیر عامل شرکت گاز هرمزگان گفت: هم اکنون هفت جایگاه سی ان اجی در بندرعباس مشخص و انتخاب شده که به زودی عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر در بندرعباس، صادق نصیرپور ظهر شنبه در نشست مطبوعاتی با اشاره به اینکه هم‌اکنون طرح جامع شبکه گازرسانی شهر بندرعباس طراحی شده است، اظهار داشت: احداث رینگ شهر بندرعباس نخستین اقدام ما در این زمینه است که از سال 90 فاز به فاز به منظور اجرای عملیات گازرسانی به بندرعباس اقدام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون جدول اجرای حدود 40 پروژه در حوزه گازرسانی برای امسال و سال آینده تنظیم شده است، گفت: با اجرایی شدن این پروژه‌ها شاهد یک انقلاب صنعتی در هرمزگان خواهیم بود.

وی با تاکید بر گازرسانی به صنایع این استان، افزود: طبق جدول‌بندی انجام شده هم اکنون 17 شهرک صنعتی در استان هرمزگان وجود دارد که در این میان به منظور گازرسانی به تعدادی از شهرکهای صنعتی در حال انتخاب پیمانکار هستیم که ظرف یک ماه آینده گازرسانی به این صنایع آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان بیان داشت: در زمینه گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی ـ صنعتی که در بندرعباس قرار دارد نیز، خط 30 اینچ بندرعباس که از خط 56 اینچ صلح منشعب می‌شود این منطقه را تغذیه خواهد کرد.

نصیرپور همچنین به برنامه‌ریزی در راستای اجرای پروژه‌هایی برای گازرسانی در شهرکهای صنعتی منطقه آزاد قشم اشاره کرد و بیان داشت: به منظور توسعه گازرسانی در منطقه آزاد کیش نیز با مدیریت این منطقه به توافقاتی دست یافته‌ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه هم‌اکنون 850 مشترک در شهر حاجی‌آباد از نعمت گاز طبیعی برخوردارند، خاطرنشان کرد: این شهر در حال حاضر استعداد گازرسانی به سه هزار و 600 مشترک را داراست.

مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان تصریح کرد: برنامه‌ریزیهایی نیز به منظور ایجاد انشعابی از خط لوله صلح به سمت شهرهای رودان، میناب، بشاگرد و جاسک انجام شده است که امیدواریم به زودی ساکنین شهرهای مذکور نیز از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند.

نصیرپور با بیان اینکه مطالعاتی نیز به منظور ایجاد خط انتقالی برای گازرسانی به شهر بستک انجام شده است، ابراز امیدواری کرد، این شهر نیز به زودی به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شود.

وی در مورد تعداد جایگاه‌های سی.ان.جی در استان هرمزگان نیز گفت: در سفر هیئت دولت به این استان احداث 20 جایگاه سی.ان.جی به تصویب رسید که در این زمینه قبلا پنج جایگاه را در سطح استان به بهره‌برداری رساندیم و اخیرا سه جایگاه دیگر به شبکه گاز طبیعی پیوست.

نصیرپور اضافه کرد: در شهر حاجی‌آباد نیز قبلا یک جایگاه سی.ان.جی وجود داشت که در دهه فجر سال‌جاری سه ایستگاه دیگر در این شهرستان افتتاح می‌شود همچنین یک جایگاه سی.ان.جی نیز در بندر خمیر به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان اظهار داشت: هم اکنون هفت جایگاه نیز در بندرعباس مشخص و انتخاب شده که به زودی عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

نصیرپور افزود: شرکت گاز استان هرمزگان می‌تواند در توسعه صنعتی، ایجاد اشتغال، ایجاد درآمد، افزایش بهره‌وری و رفع فقر در سطح این استان عاملی موثر باشد.