ساری - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: هم اکنون چهار میلیون و200 هزار زائر ایرانی در انتظار تشرف به خانه خدا هستند.

علی لیالی در گفتگو با خبرنگار مهر در آمل افزود: یک میلیون و 600 هزارنفر از این تعداد زائران حج تمتع هستند که برای مشرف شدن به سرزمین وحی حداقل 16سال باید منتظر باشند.

وی با اشاره به اینکه سهمیه اعزام حجاج تمتع کشور کم است و در یک دوره مشخص انجام می شود، تصریح کرد: سالانه فقط 100 هزار نفر از زائران حج تمتع به خانه خدا مشرف می شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به اینکه حدود دو میلیون و 600 هزارنفر هم اکنون در نوبت تشرف به خانه خدا هستند، مان انتظار زائران حج عمره را دو تا سه سال اعلام کرد و ادامه داد: امسال حدود 800 هزارنفر از زائران حج عمره به سرزمین های وحی اعزام می شوند.

لیالی درخصوص اعزام زائران به عتبات عالیات نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون به طورمیانگین روزانه سه هزار و500 تا چهار هزار زائر در قالب کاروان های مجاز حج و زیارت به اماکن زیارتی و عتبات عالیات در کشور عراق اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه امنیت در عراق نسبی است وافراد برای امنیت جانی شان با کاروان های مجاز زیر نظر سازمان حج و زیارت به عتبات عالیات سفرکنند، یادآور شد: در حال حاضر وضعیت اعزام به عتبات عالیات در کشور عراق عادی است.