دبیر دهمین جایزه شهید غنی‌پور از تالیف و گردآوری کتاب "حبیب 9 "خبر داد گفت: این کتاب را گروهی از نویسندگان در کنار یکدیگر تالیف می‌کنند.

محمد ناصری که هم‌اکنون مدیرکل دفتر انتشارات کمک آموزشی وزارت آموزش و پرورش و مدیر مسئول نشریات رشد است  ، در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: کتاب "حبیب 9 " را شهرام شفیعی، ناصر نادری، علیرضا متولی، محمد مهدوی شجاعی و محمد علی قربانی تالیف و گردآوری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دهمین دوره جایزه ادبی شهید غنی‌پور همزمان با ایام شهادت این نویسنده در اسفند ماه برگزار می‌شود، بیان کرد: شورای نویسندگان مسجد جوادالائمه (ع) کلیات این کتاب را تصویب کردند که هم‌اکنون شامل چهار بخش ویژه "تولستوی"، "نقد آثار برگزیده نهمین دوره"، "گفت‌وگو با داوران" و "بخش خلاق"  است.

ناصری اظهار کرد: این کتاب، حداقل 200 صفحه است و به مانند هر سال با حمایت انتشارات سوره مهر منتشر می‌شود و تنها جلسه بررسی آثار در انتشارات رشد برگزار می‌شود.

وی درباره آخرین اطلاعات از این کنگره اینچنین توضیح داد: دبیرخانه این جایزه طبق روال هر سال اقدام به تهیه کتاب‌های منتشر شده در سال 1388 کرد و پس از انتخاب اعضای هیئت داوران، روند داوری‌ها رو به اتمام است.

دبیر  دهمین جایزه شهید غنی‌پور از  تشکیل جلسه نهایی آثار ارسالی در بهمن‌ماه خبر داد و گفت: در این جلسه که با حضور تمامی داوران برگزار می‌شود کتاب‌های منتخب به چالش کشیده و در نهایت برترین‌ها انتخاب می‌شوند.

وی درباره این جایزه و دلیل انتخاب نام شهید غنی‌پور برای آن افزود: شهید حبیب غنی‌پور در حدود سال‌های 63 - 64 در  مسجد جوادالائمه(ع) جزو اعضای تحریریه مجله رشد جوان بود و در کنار آن در کیهان بچه‌ها نیز فعالیت می‌کرد و ما به همین دلیل  نام او را برای این جایزه انتخاب کردیم.

ناصری ابراز امیدواری کرد که این جایزه به مانند سال‌های گذشته به بهترین نحو در اسفندماه برگزار شود.