تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۴

کتاب "سلول بنیادی: اخلاق و حقوق" تألیف و حاصل تحقیقی مشترک بین نویسندگان آن که به ترتیب عبارتند از محمد راسخ، محمدمهدی آخوندی، امیرحسین خداپرست، آرش مهذب و لیلی منفرد.از سوی انتشارات پژوهشگاه ابن‌سینا به‌زودی منتشر می‏شود.

امیرحسین خداپرست در مورد این کتاب آماده چاپ به خبرنگارمهر گفت: این کتاب که حاصل همکاری من وچند تن از همکارانم است  در واقع تألیف مشترکی است که زیر چاپ است و امیدوارم ظرف یکماه آینده از سوی انتشارات پژوهشگاه ابن سینا منتشر شود.

وی افزود: این کتاب درباره مسائل اخلاقی استفاده درمانی از سلول بنیادی است و در زمینه اخلاق زیستی است. عنوان کتاب "سلول بنیادی: اخلاق و حقوق" است و عنوان فرعی آن جنیه‏های اخلاقی و حقوقی استفاده درمانی از سلول بنیادی است. این کتاب درواقع حاصل یک کار میان رشته‏ای است که شامل سه بخش می‎شود.

این محقق و پژوهشگر حوزه فلسفه درادامه تصریح کرد: بخش اول بخش توضیح زیستی سلول بنیادی و استفاده‏ای که از سلول بنیادی می‎شود محسوب می‌شود. بخش دوم بخش بررسی و ارزیابی اخلاقی استفاده از سلول بنیادی است و بخش سوم بخش جنبه‏ها و مسائل حقوقی استفاده از سلول بنیادی است که یک روش درمانی است که در دنیای ما دارد جا می‏افتد و موضوع خیلی به‌روزی در عرصه علوم زیستی و پزشکی است. جنبه‏های حقوقی هم دارد که بخش سوم کتاب به آن می‎پردازد.

این کارشناس فلسفی یادآور شد: این کتاب حاصل یک کار جمعی و کاملاً بینارشته‏ای است که از متخصصان علوم زیستی و پزشکی و متخصص فلسفه اخلاق و حقوقدانها در آن استفاده شده است.