بندرعباس - خبرگزاری مهر: سرپرست صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: در راستای تامین علوفه و مواد غذایی مورد نیاز دامها پنج کارگاه تولید کنستانتره و غذای محلی دام در هرمزگان راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر در بندرعباس، محمد دیر باز صبح پنجشنبه در نشست مطبوعاتی بیان داشت: با توجه به فقر مراتع و محسوس بودن کمبود علوفه و مواد غذایی مورد نیاز دامها پنج کارگاه مذکور برای جایگزین کردن علوفه برای دامها به تولید این خوارک و کنستانتره محلی برای دامها خواهند پرداخت.

وی ادامه داد:‌ تحقیقات انجام شده نشان داد که برای تبدیل شدن سمر به یک ماده غذایی موثر برای دام نیاز به  اضافه کردن یک سری مکملهای دارای پروتیین است که با افزوده  شدن این مکملها به سمر این گیاه نه تنها برای سلامت دام مضر نخواهد بود بلکه به یک ماده غذایی مفید با قابلیت تولید شیر مناسب برای دام  تبدیل خواهد شد.

دیرباز با بیان اینکه در دستور العمل اجرایی راه اندازی این پنج کارگاه قرار شده دستگاه مخصوص آسیاب سمر وخرمای خشک شده ودیگر مواد مکمل آن خریداری شود، ابراز داشت: این دستگاهها مطابق با اصول محیط زیست طراحی شده هماهنگیهای لازم جهت خرید این دستگاهها با سازنده آن در استانهای همجوار انجام شده  است.

وی خاطرنشان کرد: این پنج دستگاه تولید کنستانتره محلی پس از خرید در میناب، بندر لنگه، جاسک ودو مورد نیز در بندرعباس راه اندازی می شود.

دیرباز در خصوص مزایای راه اندازی کارگاههای یاد شده اظهار داشت: بعد از استقرار و راه اندازی این کارگاه ها در منطقه مواد غذایی مفید ومغذی مورد نیاز دام به صورت ارزان قیمت در اختیار دامداران دامداریهای استان قرار می گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد: آغاز به کار این پنج کارگاه تولید غذای محلی دام تا پایان سال جاری نهایی شود ودستگاههای مورد نیاز برای تهیه غذای دام حداکثر تا دو ماه دیگر خریداری شود.