گرگان - خبرگزاری مهر: معاون وزیر و رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به صنایع محتاج نوسازی در کشور گفت: تعداد واحدهای صنعتی و معدنی بحرانی در کشور کم و انگشت شمار است.

مجید هدایت در گفتگو با خبرنگار مهر در گرگان افزود:  بودجه دولتی که امسال به سازمان اختصاص داده شد 120 میلیارد تومان بود که از سوی مجلس در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر از منابع مختصری که از گذشته داشتیم استفاده می کنیم و این اعتبار 120 میلیارد تومانی هنوز به دست ما نرسیده است.
 
وی در ادامه به سندهای توسعه صنایع و معادن استان اشاره کرد و گفت: این سند با کمک سازمان صنایع و معادن استان، سازمان گسترش و تشکلهای صنعتی معدنی استان از طریق انتخاب یک پیمانکار مناسب که یک شرکت مشاوره مهندسی باید باشد انجام شود تا توانایی انجام این کار را دارا باشد.
 
هدایت تصریح کرد: مصوب شد که مطالعات انجام شده طی دو سه ماه گذشته به این مجموعه جدید منتقل شود تا در نیمه دوم خرداد ماه این سند به تصویب استان و وزارتخانه رسانده شود.
 
آماری از واحدهای محتاج نوسازی در دست نیست
 
وی در ادامه به صنایع محتاج نوسازی کشور اشاره کرد و گفت: در مورد تعداد این صنایع نیازمند نوسازی آمار مشخصی به ما داده نشده است ولی تعداد واحدهای بحرانی در کشور خیلی کم و انگشت شمار است.
 
وی تاکید کرد: نوسازی یک فرآیند دائمی است مثلا بعضی صنایع مثل الکترونیک یا نرم افزارها به دلیل سرعت بالای پیشرفت ظرف یکسال نیاز به نوسازی دارند.