اصفهان - خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، 550 عضو هیئت علمی در اختیار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر در اصفهان، محمد امیری ظهر یکشنبه در نشست دو روزه کارگاه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد موفق شده است با استفاده از شرایط به روز، موقعیت خود را در میان دیگر دانشگاه‌های استان اصفهان ارتقا دهد.

وی با اشاره به کسب موفقیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در میان دیگر دانشگاه‌های کشور، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، 550 عضو عالی رتبه هیئت علمی، 150 بورسیه داخل کشور و 50 بورسیه خارج از کشور در اختیار دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در بخش دیگری از صحبت‌های با اشاره به اینکه این دانشگاه روزانه شاهد توسعه و پیشرفت است، تصریح کرد: در صورتی که یک دانشگاه به دنبال توسعه و پیشرفت در مجامع مختلف علمی است، باید در زمینه اساتید و اعضای هیئت علمی سرمایه‌گذاری‌های مفید و قابل ملاحظه‌ای انجام دهد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال ایجاد فضای رقابتی در آموزش و علم است، اضافه کرد: این موضوع سیاست کلی دانشگاه آزاد اسلامی و از جمله دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد به شمار می‌آید که علاوه بر ایجاد فضای رقابتی در آموزش و علم، سرمایه‌گذاری‌های مفیدی نیز بر روی اعضای هیئت‌های علمی انجام دهد.

امیری با تاکید بر اینکه نباید شرایطی به وجود آید که دانشگاه‌ها از تحولات علمی عقب بمانند، ادامه داد: شرایط آموزشی و دانشگاه‌ها در کشور به اندازه‌ای سریع و هدف‌دار دنبال می‌شود که در صورت غفلت، سال‌ها عقب خواهیم ماند که جبران این عقب افتادگی بسیار دشوار به نظر می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در کشور جایگاه علمی بالایی پیدا کرده است، گفت: هم‌اکنون دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه‌های مهم و قابل اتکا رقابت می‌کند و حتی در بسیاری از زمینه‌ها سبقت گرفته که آمار و ارقام نشان از این موضوع دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد همچنین با اشاره به تعداد مقالات علمی منتشر شده در دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر کشور، افزود: تعداد مقالات علمی منتشر شده در دانشگاه آزاد اسلامی طی سال جاری، بیشتر ار کل مجموعه دانشگاه‌های دولتی بوده که رتبه نخست دانشگاه آزاد اسلامی در تولید علم را به نمایش می‌گذارد.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی روندی صعودی پیدا کرده است، اظهار داشت: بر اساس آمار اعلام شده، دانشگاه آزاد اسلامی در میان 75 کشور اسلامی رتبه اول را در مقالات علمی و تعداد ارجاعات به آن مقالات به دست آورده است.