تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۹

بندرعباس - خبرگزاری مهر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از تشدید نظارت بهداشتی بر روی کالاهای مصرفی و خوراکی در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در بندرعباس، عبدالحسین مدنی صبح سه شنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی که در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برگزار شد، گفت: نظارت بر مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی با بازدیدهای بهداشت محیط در سطح استان تشدید می شود و با هرگونه تخلف بهداشتی به شدت برخورد قانونی می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در این نشست بر ارائه خدمات مناسب در تهیه غذای سالم به خصوص رعایت نکات بهداشتی در تهیه مواد غذایی تاکید کرد و خواستار همکاری سازمانها با معاونت بهداشتی شدند.

وی برپایی فروشگاههای عرضه مواد غذایی سیار را منوط به رعایت نکات بهداشتی دانست وافزود: تهیه و عرضه مواد غذایی باید بر اساس استانداردهای بهداشتی باشد و سازمانهای مربوطه نباید بدون در نظر گرفتن تایید بهداشتی مجوز چنین جایگاههایی را صادر کنند.

مدنی داشتن کارت تندرستی متصدیان و کارکنان فروشگاههای سیار تهیه و توزیع مواد غذایی در ایام نوروز از الزامات دانست  که به هیچ عنوان نمی توان چشمپوشی کرد.

وی با تاکید بر اهمیت سلامت مردم گفت: باتوجه به نزدیک شدن سال جدید و تردد مسافران به استان حساسیت به تهیه مواد غذایی در رستورانها و فروشگاههای بین راهی نیز بیش از پیش خواهد بود.