تبریز - خبرگزاری مهر: به مناسبت سالروز بمباران دبیرستان زینبیه میانه، یادواره شهدای زینبیه در میانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر در تبریز، بهلول نعمتی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگارن استان در این خصوص گفت: اکنون 24 سال ازفاجعه بمباران دبیرستان زینبیه و مناطق مسکونی میانه می گذرد ولی یاد و نام و چهره معصوم گونه دختران مظلوم زینبیه، درخاطره ها زنده است و تاویل آیه شریفه به ای ذنب قتلت" را تداعی می کند.

وی تصریح کرد: شهیدان بزرگوارما که طبق فرمایش قرآن کریم، زنده اند نظاره گر اعمال ما درتاریخ معاصرهستند و بخوبی می دانند که خداوند عزیز و جبار، چگونه انتقام آنها را ازجنگ افروزان گرفت وصدامیان را به خاک مذلت نشاند.

نعمتی یادآور شد: چه کسی باور می کرد که شهیدان زینبیه میانه، دردفاع از آرمانهای انقلاب اسلامی و در راه اسلام عزیز، به قربانگاه عشق بروند وبه مقام عنداللهی برسند .

وی اظهار داشت: دشمنان امروزانقلاب اسلامی ما، همان کسانی هستند که جنگ را برما تحمیل کردند و مردم عزیز ما را درشهرها، مراکز صنعتی، اقتصادی، مدارس ودانشگاهها، بشهادت رساندند مزدوران داخلی دشمن نیز همان کسانی هستند که آنروز برای دشمن جاسوسی می کردند و امروز هم دانشمندان هسته ای مارا بشهادت می رسانند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگارن استان گفت: ترفند امروزی دشمن، براه انداختن جنگ نرم، تهاجم فرهنگی، ایجاد یاس واختلاف درصفوف مردم ،فتنه گری ،ایجاد تشویش ، بدبینی وسست کردن باورهای دینی و... است.

وی ادامه داد: مردم ما، برای خنثی کردن توطئه های دشمن، همواره گوش به فرمان مقام معظم رهبری بوده و راه شهیدان را مانند خود شهیدان ادامه خواهند داد.

به گفته نعمتی، راه شهیدان در کلام و وصیت نامه آنها که باخونشان امضاء کرده اند تجلی پیدا می کند که گوشه هائی از کلام وخاطرات آنان دراین ویژه نامه ، برای تجدید میثاق با آنان ارائه می شود.

وی اظهار داشت: از تمام برادران وخواهرانی که درنوشتن خاطره و برگزاری همایش و یادواره شهدای زینبیه، همکاری کرده و از معاونت پژوهش وارتباطات فرهنگی وهمکاران محترم صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم وامیدوارم امانتی که شهیدان به ما داده اند بخوبی پاسداری و حراست کنیم و به صاحب اصلی انقلاب، حضرت ولی عصر(عج) تقدیم کنیم.