کوالالامپور – دفتر منطقه ای خبرگزاری مهر در جنوب شرق آسیا : نخست وزیر پیشین مالزی گفت که تنها راه پیش روی مردم مصر پس از تغییرات احتمالی حکومتی مبتنی بر دموکراسی و رای مردم است.

به گزارش خبرنگار مهر، ماهاتیر محمد در وبلاگ شخصی خود نوشت: هر تغییری مثبت نیست و اگر مردم مصر ندانند که خواستار چه نوع دولتی در آینده هستند ممکن است به حکومتی مستبدتر از حکومت فعلی دچار شوند.

وی قدرت را فسادآور دانست و اظهار داشت: اکثر رهبران پس از رسیدن به قدرت فراموش می کنند که چگونه به قدرت رسیده اند و خواسته های اولیه آنان چه بوده است.

نخست وزیر سابق مالزی با بیان اینکه به نظر می رسد حرکتهای انقلابی کشورهای عربی را فراگرفته است اظهار داشت: مردم در کشورهای عربی نسبت به حکومت دولتهای مستبد ناراضی هستند. 

ماهاتیر محمد عدم حضور کشورهای مسلمان در زمره کشورهای توسعه یافته را غم انگیز و تاسف آور توصیف کرد و گفت: امروز با توجه به ضعیف بودن کشورهای مسلمان آنان مظلوم واقع شده و با ایجاد تبلیغات رسانه ای منفی از آنان به عنوان تروریست یاد می شود.

وی علت ضعف ملل مسلمان را نه در اسلام بلکه در بی کفایتی دولتهای کشورهای اسلامی دانست و تصریح کرد: آنچه مهم است تفسیر ما از آموزه های دین اسلام است.

ماهاتیر محمد با بیان اینکه اسلام از ما نخواسته که فقیر و ضعیف باشیم بیان داشت: متاسفانه امروز کشورهای اسلامی وابسته به کشورهای ثروتمند و کمکهای آنان هستند و ظرفیت محافظت از منافع خود را ندارند.

وی ابراز امیدواری کرد دولتهای جدید در کشورهای اسلامی به خوبی کشورهای خود را اداره کنند و پاسخگوی فداکاریها و از خودگذشتگیهای مردم معترض و انقلابی خود باشند.