جوایز سالانه انجمن فیلمنامه‌نویسان سینمای آمریکا به فیلمنامه‌های "شبکه اجتماعی" و "آغاز" رسید.

به گزارش مهر، به نقل از ورایتی مراسم جوایز سالانه انجمن فیلمنامه‌نویسان سینمای آمریکا شنبه شب برگزار شد و فیلمنامه‌های "شبکه اجتماعی" نوشته آرون سورکین برنده جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی و "آغاز" نوشته کریستوفر نولان برنده جایزه بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی شدند.

سورکین که فیلمنامه "شبکه اجتماعی" را با اقتباس از کتاب "میلیاردر تصادفی" نوشته بن مزریک نوشته پس از دریافت جایزه از دیوید فینچر کارگردان و تهیه‌کنندگان فیلم برای نشان دادن کیفیت فیلمنامه‌اش تشکر کرد. وی گفت: من فیلمنامه‌ای خوب نوشتم و فینچر هم یک فیلم عالی بر اساس این فیلمنامه ساخت.

"شبکه اجتماعی" در این رشته بر فیلمنامه‌هایی چون "127 ساعت" ، "دوستت دارم فیلیپ موریس" ، "شهر" و "شهامت واقعی" غلبه کرد. فیلمنامه "آغاز" نوشته کریستوفر نولان هم در رشته بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی رقبایی چون "قوی سیاه" ، "مشتزن" ، "حال بچه‌ها خوب است" و "لطفا آن را بده" را کنار زد.

نولان پس از دریافت جایزه گفت: این جایزه یکی از چیزهایی است که به آن افتخار می‌کنم. 9 سال پیش نولان فیلمنامه "ادگاری" را نوشته بود که علیرغم همه ستایش‌ها انجمن فیلمنامه‌نویسان آن را نادیده گرفت. فیلمنامه‌های موفقی چون "سخنرانی پادشاه" ، "داستان اسباب بازی 3" ، "سالی دیگر" و "استخوان زمستان" که نامزد جایزه اسکار شده‌اند در میان نامزدهای انجمن فیلمنامه‌نویسان قرار ندارد.