قم - خبرگزاری مهر: دبیر عالی ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور از برگزاری برنامه‌های پیروزی انقلاب همزمان به دهه فجر در 32 هزار مسجد کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حمیدرضا سلیمانی در حاشیه دیدار اعضای کمیته مساجد ستاد دهه فجر با مراجع و علما در قم با اشاره به اهداف تشکیل کمیته مساجد ستاد دهه فجر خاطرنشان کرد: این کمیته به منظور تبیین نقش مساجد در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی، فراهم سازی زمینه حضور و مشارکت هر چه بیشتر نمازگزاران مساجد در امر برنامه‌ریزی و برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، آیین‌های گرامیداشت ایام الله دهه فجر و آشنایی آنان با دستاوردهای انقلاب اسلامی تشکیل شد.

وی برنامه‌ریزی مناسب برای تشکیل ستادهای مردمی دهه فجر در مساجد به منظور فراهم سازی زمینه مشارکت و حضور اقشار مختلف مردم در آیین‌های گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از طریق برگزاری مراسم مختلف فرهنگی، علمی، هنری و ورزشی، بهره گیری از فرصت تقارن ایام الله دهه فجر با اعیاد و وفیات اسلامی در جهت تقویت معنوی مراسم دهه فجر، فراهم سازی زمینه آشنایی هر چه بیشتر اقشار مختلف با آرمان‌ها، ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، برنامه ریزی جهت پاسخگویی به سوالات به منظور رفع شبهات و استفهامات و جلب و جذب جوانان و نوجوانان و برگزاری همایش‌های گوناگون را از وظایف و مأموریت‌های کمیته مساجد ستاد دهه فجر برشمرد.

دبیر عالی ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، در بخش دیگری از سخنان خود با بیان برنامه‌های اجرا شده قبل از فرا رسیدن دهه فجر اظهار داشت: تشکیل ستاد خبری کمیته مساجد با هدف انعکاس جامع برنامه مساجد در دهه فجر از طریق رسانه‌ها، تعامل با ائمه جماعات سراسر کشور با هدف گسترش سطح همکاری‌ها و مشارکت عمومی از طریق ارائه پیشنهادات، راهکار‌ها و تبیین برنامه‌های مساجد در دهه فجر، پیش بینی ویژه برنامه‌هایی با محوریت فعالیت‌های فرهنگی در روستا‌ها و تدوین برنامه‌های مکتوب اعضای کمیته در سطوح ستادی و استانی در راستای بزرگداشت دهه فجر و برنامه ریزی برای برگزاری نشست‌های تخصصی و پاسخگویی به سوالات مخاطبان با هدف تبیین جایگاه مسجد در انقلاب اسلامی و رفع شبهات از مهم‌ترین این برنامه‌ها بود.

ارباب سلیمانی، با تأکید بر اجرای برنامه‌های پیش بینی شده در ایام دهه فجر تصریح کرد: ویژه برنامه‌های پیروزی انقلاب اسلامی در 32 هزار مسجد با بهره‌مندی از ظرفیت کلیه دستگاه‌های عضو کمیته برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره سراسری فرهنگی هنری با موضوع مسجد و انقلاب

مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر افزود: نشست‌های تخصصی در سطح ملی و نیز بیش از 120 نشست تخصصی در استان‌ها با توجه به موضوعات انقلاب، مسجد و بصیرت برگزار می‌شود که واکاوی نقش مردم به ویژه روحانیان، بانوان، جوانان در مساجد، قبل و بعد از انقلاب و همچنین در هشت سال دفاع مقدس، مسجد و مقابله با جنگ نرم، مسجد و دهه پیشرفت، مسجد و رسانه و انقلاب از جمله این نشست هاست.

دبیر عالی ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور همچنین از برگزاری جشنواره بزرگ فرهنگی و هنری در رشته‌های مختلف خبر داد و عنوان کرد: رشته خاطره نویسی در زنجان، روزنامه دیواری در یزد، وبلاگ نویسی در کرمان، کتابخوانی در آذربایجان شرقی، خبرنویسی در خراسان شمالی، عکاسی در گیلان و پیامک در خراسان رضوی با موضوع مسجد و انقلاب به صورت سراسری برگزار می‌شود.

ارباب سلیمانی با تأکید بر اجرای برنامه‌های فرهنگی در محلات گفت: برنامه‌های فرهنگی در محلات با همکاری مشترک مسجد محله، شهرداری منطقه، پایگاه بسیج و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در محلات تهران و سایر شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر، ادامه داد: مرحله اجرایی اهدای کتاب‌های کمک آموزشی به مساجد نیز به ارزش 15میلیارد ریال در ایام دهه فجر آغاز می‌شود.

برگزاری جلسات ختم قرآن در مساجد

دبیر عالی ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با اشاره به برگزاری جلسات ختم قرآن در مساجد ابراز داشت: با بهره گیری از ظرفیت 25 هزار مرکز مجری طرح تلاوت نور جلسات ختم قرآن کریم در مساجد سراسر کشور و نثار ثواب قرائت به روح پرفتوح امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی تشکیل می‌شود.

ارباب سلیمانی همچنین تصریح کرد: مرحله نهایی جشنواره بزرگ قرآنی جوانان مساجد کشور با عنوان «مد‌هامتان» به میزبانی استان هرمزگان از 27 تا 29 بهمن ماه برگزار می‌شود.

وی در پایان از تشکیل غرفه در مسیر راهپیمایی 22 بهمن ماه خبر داد و اظهار داشت: در مسیر راهپیمایی 22 بهمن ماه با بهره‌مندی از ظرفیت تشکل‌های مردم وابسته به مساجد غرفه‌هایی راه اندازی می‌شود.