اهواز - خبرگزاری مهر: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: تاکنون 800 اثر از هفت استان به جشنواره منطقه ای مطبوعات خلیج فارس که در اهواز برگزار می شود ارسال شده است.

حجت الاسلام سید لطف الله سپهر در خصوص برگزاری چهارمین جشنواره منطقه ای مطبوعات خلیج فارس اظهار داشت: جشنواره مطبوعات ظریف ترین جشنواره کشور است که با جشنواره های موسیقی، تئاتر، شعر و حتی با نمایشگاه های کتاب متفاوت است.

وی مطبوعات را پل ارتباطی میان جامعه و حکومت دانست و گفت: سهم مطبوعات در بخش فرهنگی از همه بیشتر است و بر این اساس جشنواره مطبوعات باید آبرومندانه برگزار شود.

سپهر خاطرنشان کرد: جشنواره منطقه ای خلیج فارس می تواند برای استان خوزستان بازتاب مطلوبی داشته باشد و توانمندی های استان را در زمینه های فرهنگی، عمرانی، مشاهیر، صنعت و... بازگو کند.

وی ادامه داد: این جشنواره بهترین زمان برای نشان دادن خوزستان در سطح منطقه ای و کلان کشور است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: هدف اصلی برگزاری جشنواره منطقه ای مطبوعات خلیج فارس علاوه برتقویت اطلاع رسانی، زنده نگه داشتن یاد و نام خلیج همیشه فارس ایران اسلامی است.

سپهر ادامه داد: در این جشنواره تمام توانمندی ها و سلایق حوزه خلیج فارس را در اختیار مطبوعات قرار می دهیم و واژه خلیج فارس را زنده تر، بالنده تر، پویاتر و گویاتر می کنیم.

وی گفت: در این جشنواره توانمندی روزنامه ها، هفته نامه ها و خبرگزاری ها، ظرف یکسال ارزیابی می شود و نقاط قوت و ضعف شناسایی می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش مسابقه و نمایشگاه با حضور نشریات محلی استان های هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، خوزستان و دو استان میهمان کهگیلویه و بویر احمد و چهار محال و بختیاری  برگزار می شود، اظهار داشت: بیش از 250 نفر در این جشنواره شرکت کرده اند که نسبت به جشنواره قبل که 150 نفر شرکت کرده بوده اند، رشد مطلوبی را شاهد هستیم.

سپهر بیشترین آثار رسیده را از خوزستان به تعداد 413 اثر اعلام کرد و گفت: سیستان بلوچستان 211 اثر، هرمزگان 115 اثر و بوشهر نیز 61 اثر در این جشنواره ارائه دادند که در مجموع 800 اثر به دبیرخانه این جشنواره رسیده است.

چهارمین جشنواره منطقه ای مطبوعات خلیج فارس از پنج تا هشت اسفندماه سال جاری در موزه هنرهای معاصر اهواز برگزار می شود.