ارومیه - خبرگزاری مهر: استاندار آذربایجان غربی از عدم اختصاص دو درصد اعتبار درآمدهای نفتی به استان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر در ارومیه، وحید جلال زاده ظهر شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه 360 میلیارد ریال از اعتبارات استان از محل دو درصد درآمدهای نفتی هنوز تحقق نیافته، افزود: در این راستا نمایندگان مجلس باید در این زمینه فعال تر شده چرا که تعدادی از پروژه های راهسازی، نوسازی مدارس و سایر پروژه های عمرانی طبق برنامه ریزی های انجام شده از محل این اعتبارات در استان اجرا می شوند.

وی با اشاره به تصویب 88 طرح جدید صنعتی، تولیدی و گردشگری در آذربایجان غربی، بیان داشت: برای اجرای این طرح ها 86 میلیارد و 765 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده که با بهره برداری از آنها برای 109 نفر زمینه اشتغال فراهم می شود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بر اساس تحقق سند اشتغال امسال مقرر شده بود، 39 هزار شغل ایجاد شده، اظهار داشت: با تلاشهای مسئولان ذیربط و همکاری واحدهای صنعتی و صاحبان صنایع این آمار تا پایان دی ماه به 43 هزار و 70 شغل رسیده که بیش از مقدار پیش بینی شده است.

جلال زاده در ادامه اظهار داشت: در این راستا برای سال 90 ایجاد بیش از دو میلیون شغل در کشور پیش بینی شده که باید دستگاههای اجرایی برای سال آینده پیش بینی های لازم را انجام دهند.