اراک - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در پیامی ضمن تسلیت رحلت آیه الله حاج شیخ محمد انصاری آورده است: آیت الله انصاری اراکی عمر خود را در راه علوم و معارف اهل بیت صرف کرد.

به گزارش خبرنگار مهر در اراک آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی آورده است: ارتحال عالم بزرگوار، فقیه اهل بیت عصمت و طهارت ابوالشهیدین مرحوم آیت الله آقای حاج شیخ محمد ابراهیم انصاری اراکی ( رضوان الله تعالی علیه ) که عمر شریف خود را در راه علوم و معارف اهل البیت (ع) و تبلیغ و ارشاد و تدریس صرف نمود و دو فرزند عزیزش در دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل شدند به محضر مبارک ولی عصر امام زمان (عج) و نایب بر حقش مقام معظم رهبری ، مراجع عالیقدر ، حوزه های مقدسه علمیه قم و نجف اشرف و مردم شهید پرور استان مرکزی و بیت شریف و مکرم آن مرحوم و فرزندان برومند و فاضل تسلیت عرض می نمایم.

وی اضافه می کند: حضرت آیت الله حاج شیخ محمد ابراهیم انصاری (رض) از شاگردان امام راحل (رض) و شهید صدر و آیات عظام حکیم، خوئی و سید عبدالهادی شیرازی ( رضوان الله تعالی علیهم ) بوده و دارای تالیفات و آثار علمی و تقریرات دروس آیت الله خوئی و شهید صدر و دیگر بزرگان نیز هستند. 

آیت الله دری نجف آبادی ادامه می دهد: ایشان در استان البرز، مرکزی، سوریه، نجف اشرف، کربلا و دیگر نقاط منشاء برکات و خدمات ارزشمند علمی و تبلیغی بوده اند و خداوند آن مومن فقیه را با شهدا و صلحا محشور و در جوار رحمت واسعه خود مقام دهد و مشمول لطف و عنایت فرماید.

حضرت آیت الله حاج شیخ محمد ابراهیم انصاری (رض) از شاگردان امام راحل (رض) و شهید صدر و آیات عظام حکیم، خوئی و سید عبدالهادی شیرازی ( رضوان الله تعالی علیهم ) بوده و دارای تالیفات و آثار علمی و تقریرات دروس آیت الله خوئی و شهید صدر و دیگر بزرگان نیز است.