قم - خبرگزاری مهر: استاد حوزه علمیه قم، با اشاره به نقش روحانیت در تاریخ کشور و انقلاب اسلامی، حضور روحانیت را تأثیرگذار عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، آیت الله محمد علی گرامی شامگاه چهارشنبه در دیدار مسئولان برگزاری کنگره شهدای روحانی به نقش تأثیرگذار روحانیون در طول تاریخ اشاره کرد و بیان داشت: روحانیون همواره در طول تاریخ مظلوم واقع شده است.

وی اظهار داشت: آیت الله کاشانی در جریان ملی شدن صنعت نفت و مرحوم میرزای شیرازی در جریان تحریم تنباکو نقش اصلی را داشتند و همچنین در پیروزی انقلاب اسلامی روحانیت نقش مهمی را داشته‌اند و در دوران دفاع مقدس نیز حضور روحانیت در جبهه‌های جنگ افتخار آمیز بود.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: باید به خانواده‌های شهدا بویژه خانواده شهید روحانی بیشتر توجه صورت گیرد و مسئولان در رفع مشکلات آنان تلاش کنند.

وی گفت: برغم وجود انتقاد و مشکلات موجود باید شرایط گذشته و قبل از پیروزی انقلاب را با هم اکنون مقایسه کنیم ببینیم به چه پیشرفت‌های در کشور دست یافته‌ایم.

آیت الله گرامی بیان کرد: استقلال، و مستقل عمل کردن قوه سه گانه و همچنین پیشرفت‌های علمی در تمام زمینه‌ها از جمله دستاوردهای انقلاب و برکات خون شهدا بوده است که ما وظیفه داریم در برابر این جانفشانی‌ها به وظیفه خود عمل کنیم.