شبکه یک به مناسبت مراسم تحویل سال 1390 برنامه ویژه‌ای را با بخش‌های متنوع به صورت زنده روی آنتن می‌فرستد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیش تولید ویژه برنامه "گنبد مینا" تولید گروه اجتماعی به تهیه‌کنندگی مسعود بانصیری به مدت 400 دقیقه آغاز شده و تولید بخش‌های نمایشی و تصاویر مستند آن نیز در حال ساخت است.

مسعود بانصیری تهیه‌کننده با بیان اینکه "گنبد مینا" با ساختار مستند نمایشی در حال تولید است و به مناسبت سال تحویل پخش می‌شود، افزود: تصمیم داریم در ارتباط با خوزستان و کاروان‌های راهیان نور، ارتباط با مشهد و حرم امام رضا(ع) و شیراز حال و هوای این مناطق را نیز در برنامه بگنجانیم.
 
وی افزود: با توجه به آنچه در اتاق فکر برنامه تصمیم گرفته شده است، "چه بکنیم که خوب زندگی کنیم" را محور برنامه قرار داده‌ایم و با مهمانان برنامه از جمله شاهین فرهنگ (روانشناس)، سازندگان سریال "مختارنامه" و دیگر مهمانان درباره این موضوع صحبت کنیم.
 
به گفته تهیه کننده این برنامه از ساعات پایانی روز یکشنبه 29 فروردین آغاز می‌شود و تا لحظه سال تحویل 1390 ادامه پیدا خواهد کرد.
 
- در برنامه "سینما شبانه" هر شب یک فیلم سینمایی خارجی ساعت 24 از شبکه یک سیما پخش می‌شود. 
 
- برنامه "غبار" کاری از گروه سیاسی شبکه یک سیما، با موضوع بررسی رسانه‌های بیگانه فارسی زبان در سال 89، در دست تولید است. این برنامه نوروز به تهیه‌کنندگی مهدی ترابی پخش می‌شود.