رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در مراسم کلنگ‌زنی مصلی بزرگ امام خمینی(ره) و حوزه علمیه خواهران قیامدشت گفت: در شهر اسلامی مسجد محور شهر است و در واقع مسجد با نماز جماعت و جمعه هویت اصیل خود را پیدا می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان این که همانگونه که شهر نیاز به کتابخانه ، فضای ورزشی و اماکن تفریحی دارد ، به مسجد ، مصلی و فضاهای فرهنگی برای شهروندان نیز نیاز دارد ،گفت:ساخت این فضاها وظیفه مدیریت شهری بوده و از حقوق شهروندی است.

وی افزود: مدیریت شهر تنها به معنای کار در حوزه خدماتی و عمرانی نیست بلکه شهرداری باید نقش هدایت کننده در تمامی فعالیتهایی که در شهر صورت می گیرد داشته باشد .

تقوی با بیان اینکه شهرداری یک نهاد کلیدی در شهر است گفت : زگهواره تا گور مردم تحت مدیریت شهرداری است به همین دلیل باید به گونه ای عمل کرد که همه خود را موظف به عملکرد در چارچوب سیاستهای شهرداری بدانند و شهرداری نباید تنها مسئول صدور مجوزها باشد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه از سوی رهبری در شورای فرهنگ عمومی استان حضور دارد ادامه داد: شهرهای ما در کشور هویت مشخصی ندارند و یکی از عرصه های مهم فرهنگی که باید بدان توجه شود عرصه معماری است که ما از شهرداری تهران درخواست داریم همانگونه که به موضوعات مختلف توجه دارد به موضوع بافت و معماری شهر نیز توجه داشته باشد . معماری شهر هویت شهر را شکل دهد و حتی مرزهای مناطق نیز باید از طریق معماری آن ها و هویتشان شکل گیرد.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری علاوه بر کارهای خدماتی کارهای خوبی در حوزه فرهنگی انجام داده افزود: اقدامات شهرداری در موضوعات آیینی و دینی خوب بوده که امیدواریم این موضوع الگویی برای سایر شهرها باشد و به موضوعات فرهنگی و کمبودهایی که در این زمینه وجود دارد توجه لازم صورت گیرد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور همچنین درباره طرح جداسازی ری و شمیران از تهران نیز گفت: این یک بحث نیاز به کار کارشناسی جدی دارد .

وی تاکید کرد: در شهر اسلامی مسجد محور شهر است و در واقع مسجد با نماز جماعت و جمعه هویت اصیل خود را پیدا می کند بر این اساس هرجا که کلنگی برای ساخت مسجد زده می شود این اقدام حرکتی عبادی و در جهت وحدت ، نورانیت و نشر فرهنگ تقواست.