عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تبدیل انقلاب بحرین به مداخله خارجی را نشان دادن خط قرمز ر‌اهبردی امریکا دانست و گفت: آمریکا برای جلوگیری از انقلابها، مسیرخطرناک تبدیل آنها به خشونت و جنگ داخلی را انتخاب کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، "حشمت‌الله فلاحت پیشه" با محکوم کردن اقدامات نظامی علیه مردم بحرین گفت: بازیگران منطقه به دو دسته انقلابیون و ضد انقلابیون تقسیم می‌شوند که آمریکایی‌ها وهم پیمانان منطقه‌ای آنها دردسته اول قرار دارند و برای رسیدن به اهداف خود به روش‌های مختلف نقش بازی می‌کنند.

نماینده مردم اسلام آبادغرب، دالاهو، کرند غرب، گهواره وحمیل انقلاب‌های منطقه را درحوزه بازیگرانی دانست که درگروه تبانی کنند‌گان با آمریکا بوده‌اند و افزود: تحولات منطقه راهبردهای امریکا را زیرسوال برده است.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با بیان آنکه آمریکا سعی می‌کند برای جلوگیری ازتحقق انقلابها، آنها را به سمت حرکت‌های اصلاحی ببرد، تصریح کرد: چون این مسیر جواب نداد مسیر خطرناک کنونی که تبدیل انقلاب‌های منطقه به خشونت و جنگ داخلی است را انتخاب کرده است.
 
وی تاکید کرد: تبدیل انقلاب بحرین به مداخله خارجی، نشان دادن خط قرمز ر‌اهبردی امریکا است و این کشور در بحرین موضوع سیاست مداخله ونفوذ را دنبال می‌کند و به همین دلیل است که وقتی وزیردفاع آمریکا به عربستان چراغ سبزنشان می‌دهد، لشکرکشی به بحرین آغاز می‌شود.
 
فلاحت‌پیشه با تاکید برآنکه درلشکرکشی عربستان به بحرین آمریکا واسراییل دست دارند، گفت: رفتارهای سیاسی شکل گرفته در بحرین مسالمت‌آمیز ومردم با راهپیمایی‌های آرام تنها خواستارحقوق سیاسی خودهستند.
 
نماینده مردم اسلام آباد غرب با بیان اینکه تجاوز نظامی درمنطقه خلیج فارس تا پیش ازحوادث بحرین پایان یافته بود، گفت: تجاوزات نظامی که در منطقه خلیج فارس مجددا شکل می‌گیرد به یک نسل‌کشی شبیه است.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: اگراین شرایط ادامه پیدا کند درآینده با موج مقابله با سیاست‌های سرکوب گرایانه مواجه خواهیم بود که مهارو مدیریت آن حتی از دست آمریکا وعربستان نیز خارج می‌شود.