شهرستانهای تهران - خبرگزاری مهر: مسئول مدارس و مراکز غیردولتی اداره آموزش و پرورش منطقه بوستان و گلستان گفت: چهار هزار دانش آموز در مسابقات حفظ سوره های قران کریم به زبان انگلیسی شرکت کردند.

اکبر قنبری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای تقویت و غنی سازی مواد درسی در آموزشگاه های آزاد زبان برخی از سوره های قرآن کریم ترجمه و در اختیار این مراکز قرار گرفته است.

این مسئول ادامه داد: در راستای فراهم آوردن زمینه‌ های لازم جهت انس بیش از پیش دانش آموزان با کلمات انسان ‌ساز قرآن کریم و بسط و نشر فضای معنوی قرآن در سطح آموزشگاه ها و مدارس، نخستین دوره این مسابقات در دو مرحله آموزشگاهی و منطقه ای برگزار شد.

وی از حضور چهار هزار دانش آموز در این رقابتهای قرآنی خبر داد و افزود: در مرحله نخست این مسابقات بیش از چهار هزار دانش آموز شرکت داشتند که 250 نفر از آنها به مرحله منطقه ای راه یافتند.

قنبری بیان داشت: در جهت ورود دانش آموزان به عرصه تدبر و بهره ‌گیری بیشتر از مفاهیم بلند مرتبه قرآن کریم سعی خواهد شد تا از تمامی افراد راه یافته به مرحله دوم مسابقات یاد شده تقدیر بعمل آید.
 
همچنین بواسطه تشویق و تقویت انگیزه خوشنویسان استان تهران نمایشگاه و مسابقات کتابت قرآن کریم ویژه اعضای کانونهای فرهنگی تربیتی با مشارکت 170 دانش آموز و فرهنگی کاتب در محورهایی مانند نگارش بسم الله الرحمن الرحیم، اسماء الهی، آیات خاص و سوره های کوچک جزء سی قرآن کریم در رشته های خط نستعلیق، نستعلیق شکسته و نسخ برگزار شد.

 در مسابقات یاد شده 50 اثر به مرحله استانی راه یافت که پس از برگزاری نمایشگاه کتابت قرآن کریم در نمازخانه اداره کل و داوری آثار ارسالی توسط اساتیدی همچون آقایی، اشرفی و خانم رضایی، جواد رضایی از رباط کریم، مهدی جوزایی از قدس، نیلوفر ذاکر وفایی از شهید فهمیده، مریم رزاقی ها از ملارد، محمد احمدوند از قرچک، مسعود عظیمی از ری، طاهر فرامرزی از ملارد، عطاء الله افتخاری از بوستان و گلستان، عباس معمارزاده از رباط کریم، لیلا مژدگانلو از شهید فهمیده، زهرا قریشی ازشهید فهمیده، قربان مهابادی از ری، سمیه اناری از ری، فریبا میرزایی از ری، کریم شیرایی از قدس، احسان کاظمی از ری، رضا علی نوری از ملارد و علی رحیم پور از پاکدشت حائز رتبه های برتر شدند.