سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه قطعنامه ضد ایرانی شورای حقوق بشر سیاسی ،غیرمنصفانه و ناموجه بود، گفت:‌ آمریکا با این قطعنامه درصدد منحرف کردن توجهات از نقض حقوق بشر در غرب به ویژه این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سؤالی در خصوص تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل، اظهار داشت: این قطعنامه غیرمنصفانه و ناموجه بود و کاملاً سیاسی است و ‌علی‌رغم تمایل برخی کشورها، تحت فشار آمریکا به تصویب رسید.

مهمان‌پرست افزود: هدف از این قطعنامه تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی ایران و منحرف کردن روند فعلی شورای حقوق بشر در بررسی دوره‌ای جهانی وضعیت حقوق بشر همه کشورهاست.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اظهار داشت: آمریکا با اینگونه اقدامات و برخورد گزینشی درصدد است با تغییر این مسیر توجهات را از نقض حقوق بشر در غرب به ویژه آمریکا منحرف کرده و در روند اغراض سیاسی خود بر برخی کشورها تمرکز ایجاد کند.
 
وی افزود: اخیراً پرونده حقوق بشری آمریکا در شورای حقوق بشر مورد بررسی قرار گرفت و ایرادات بسیاری بر وضعیت حقوق بشر در این کشور وارد شد و لذا آمریکا که از این وضعیت راضی نیست، می‌خواهد این مسیر را تغییر دهد.
 
مهمان‌پرست تصریح کرد: سیاست‌های آمریکا در حرف و عمل همواره متفاوت و مبتنی بر معیارهای دوگانه بوده است و در صدور این قطعنامه نیز نمونه‌ای از تناقض در سیاست‌های آمریکا مشاهده می‌شود.
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین با اشاره به تحولات اخیر در خاورمیانه و شمال آفریقا، انحراف افکار عمومی از برخورد متناقض و توأم با معیارهای دوگانه آمریکا با این تحولات و به جای آن تمرکز بر ایران را از دیگر اهداف و اغراض سیاسی در ورای صدور این قطعنامه دانست.