شهرستانهای تهران - خبرگزاری مهر: جانشین فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان دماوند گفت: 55 واحد گشت سیار، موتوری، خودرویی و پیاده امنیت شهرستان دماوند را در ایام نوروز تامین کردند.

به گزارش خبرنگار مهر در دماوند، سرگرد شاهپور فلاحی ظهر دوشنبه در نشست ستاد نوروزی شهرستان دماوند که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد طی سخنانی خاطرنشان کرد: بر اساس تعاملی که بین نیروهای مقاومت بسیج و نیروی انتظامی شهرستان دماوند بوجود آمد چهارشنبه آخر سال 89 با کمترین مشکلی سپری شد.

این مسئول از ایجاد هشت پایگاه پلیس در مناطق حساس شهرستان دماوند خبر داد و افزود: از جمله اقدامات نیروی انتظامی شهرستان دماوند در ایام نوروز تامین امنیت این شهرستان با ایجاد هشت پایگاه پلیس از 25 اسفند سال 89 تا 25 فروردین سال 90 بود.

وی با اشاره به آمار واحدهای گشت شهرستان دماوند اظهار داشت: نیروی انتظامی شهرستان دماوند در روزهای ابتدایی سال 90 با ایجاد 55 واحد گشت سیار، پیاده، خودرویی و موتوری با گسیل 250 نیروی کمکی از پایتخت بصورت شبانه روزی و بدون وقفه امور امنیتی این شهرستان را تامین کرد.

فلاحی با اشاره به دیگر اقدامات انتظامی شهرستان دماوند عنوان کرد: تهیه اقلام آموزشی - تبلیغاتی و توزیع آن در بین مسافران نوروزی، افزایش گشتهای تخصصی، تهیه و نصب بنرهای اطلاع رسانی، تعامل با آموزش و پرورش و تشکیل نهادهای همیار نوجوان پلیس، ایجاد ایست بازرسیهای موقت با هماهنگی مقام قضایی شهرستان، چینش و گسترش عوامل انتظامی، اطلاعاتی، راهنمایی و رانندگی، پاسخگویی به نیاز هموطنان از طریق سامانه 110، پوشش انتظامی مراکز اسکان نوروزی و مناطق تفریحی بشکل محسوس و غیرمحسوس، روان سازی ترافیک جاده ای از طریق ایجاد تعاملات لازم با پلیس راه و پلیس راهور شهرستان، اطلاع رسانی از وضعیت جوی و مسیرهای مواصلاتی شهرستان بصورت شبانه روزی و اجرای امور عادی نیروی انتظامی همچون دیگر ایام سال را می توان از عمده تمهیدات نوروزی این نیرو در شهرستان دماوند برشمرد.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان دماوند پیرامون کشفیات نوروزی این نیرو گفت: در این ایام 157 گرم انواع مواد مخدر کشف و 56 معتاد، تولیدکننده و توزیع کننده این مواد دستگیر شدند.

این مسئول ادامه داد: علاوه بر این کشف 26 لیتر مشروبات الکلی دست ساز، 33 بطری از انواع خارجی این مواد، هفت هزار و 500 نخ سیگار قاچاق، دو دستگاه بی سیم غیرمجاز، دستگیری 18 سارق و سه اخاذ را نیز می توان از دیگر کشفیات و دستگیریهای ایام نوروز 90 شهرستان دماوند برشمرد.

شهرستان دماوند با مساحتی حدود ۱۸۸ هزار هکتار در محدوده شهرستانهای فیروزکوه، آمل، ورامین، گرمسار و تهران قرار دارد که متوسط ارتفاع آن از سطح دریا حدود دو هزار متر است و بر طبق نتایج سرشماری سال ۱۳۸۵مرکز ملی آمار ایران تعداد 27 هزار و 418 خانوار شامل 96 هزار و 860 نفر در این شهرستان سکونت دارند.