زنجان - خبرگزاری مهر: استاندار زنجان به همراه جمعی از مسئولان استانی از مراکز بهزیستی استان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر در زنجان، استاندار زنجان صبح سه شنبه به همراه سرپرست بهزیستی زنجان، مدیرکل مسکن و شهرسازی، فرماندار زنجان، شهردار زنجان و سایر مسئولان استانی از مراکز بهزیستی شهر زنجان بازدید کرد.

این بازدید از مراکز شیرخوارگاه و نگهداری فرزندان زیر 14 سال مهر یک، مرکز توانبخشی و نگهداری معلولین ذهنی بالای 14 سال حیات و مرکز نگهداری از دختران عقب مانده بالای 14 سال یاس صورت گرفت

استاندار زنجان با حضور در کنار فرزندان و معلولین عقب مانده ذهنی و جسمی آنان را مورد تفقد قرار داد و با آنها به گفتگو نشست، کودکان نیز به بیان دردل های خود پرداختند و از حضور استاندار در مرکز خود تشکر کردند.

از احداث مجتمع بهزیستی استان خبر داد و گفت: با احداث این مجتمع، کلیه مراکز توانبخشی در یک مکان استاندارد و با مساحت 3.5 هکتار تجمیع می شوند و حمایت های لازم از آنها صورت می گیرد.

پرداخت هزینه های بالای اجاره توسط مراکز نگهداری کودکان و معلولین و عدم تأمین امکانات و تجهیزات لازم و حقوق کارکنان از جمله مشکلات مطرح شده توسط مسئولین مراکز بهزیستی بود که توسط بخش خصوصی و با حمایت بهزیستی اداره می شود.

شیرخوارگاه و مرکز مهر یک، محل نگهداری فرزندان 7 تا 12 ساله و شیرخوارگان است که در حال حاضر 25 شیرخوار و کودک دختر و پسر به همراه 13 مربی در این مرکز وجود دارد.

در این مرکز آموزش هایی از جمله روخوانی قرآن، کامپیوتر، زبان و موسیقی به کودکان ارائه می شود و بر اساس سن خود، از بهترین مهد کودک ها و مدارس شهر زنجان جهت فراگیری آموزش های مورد نیاز بهره مند هستند.

مرکز توانبخشی حیات نیز محل نگهداری معلولین ذهنی پسر بالای 14 سال تا 45 سال است که فعالیت خود را از سال 79 آغاز کرده و در حال حاضر 73 نفر از معلولین در این مرکز نگهداری می شوند.

مرکز یاس، محل نگهداری از دختران عقب مانده ذهنی و جسمی بالای 14 سال بوده و در سال 81 تأسیس شده است که هم اکنون با 40 مددجو و 9 نفر مربی به فعالیت خود ادامه می دهد.

در پایان این بازدید جلسه شورای اداری بهزیستی زنجان با حضور استاندار در محل این اداره برگزار شد.