فیلمبرداری فیلم سینمایی "ممفیس" با موضوع مارتین لوترکینگ به کارگردانی پل گرین گرس به تعویق افتاد.

به گزارش خبرنگار مهر، به نقل از امپایر آنلاین "ممفیس" به زندگی و فعالیت‌های مارتین لوترکینگ رهبر جنبش اعتراضات مدنی سیاهان آمریکا می‌پردازد، اما استودیوی یونیورسال تهیه‌کننده فیلم این پروژه را متوقف کرد.

پروژه "ممفیس" قرار بود از ماه ژانویه (دی ماه گذشته) کلید بخورد اما به دلیل نارضایتی وارثان مارتین لوتر کینگ از فیلمنامه، استودیوی یونیورسال در آغاز تولید فیلم مردد شد. اما دیروز یونیورسال به طور رسمی اعلام کرد پروژه "ممفیس" را فعلا متوقف ساخته است.

فیلمنامه گرین گرس از روز چهارم آوریل 1968 آغاز می‌شود. روزی که لوتر کینگ به ممفیس سفر کرد و در جمع کارگردان سیاهپوست معترض سخنرانی مشهور خود را ایراد کرد و ساعاتی بعد ترور شد. اما آنچه خانواده او را ناراضی ساخته نمایش چهره او به عنوان فردی که زیاد سیگار می‌کشد، به الکل اعتیاد دارد و زندگی خانوادگی متزلزلی دارد است.

همین مشکلات و اعتراض‌های مکرر خانواده مارتین لوتر کینگ باعث شده تاکنون فیلمی مهم درباره زندگی این قهرمان جنبش حقوق مدنی سیاهان ساخته نشود و یکی دو پروژه دیگر با همین موضوع در سال‌های گذشته ناتمام رها شده‌اند. گرین گرس و تهیه‌کننده پروژه یعنی اسکات رودین حاضرند کلیه حقوق مادی و معنوی "ممفیس" را به متقاضیان بفروشند.