آنائیس دموستیه و ژیل للوش دو سینماگر فرانسوی برنده جوایز سالانه " رومی اشنایدر" و" پاتریک ده ور" شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، به نقل از پایگاه اینترنتی سینمای اروپا جوایز "رومی اشنایدر" و "پاتریک ده ور" همه ساله به دو سینماگر برجسته مرد و زن فرانسوی اهدا می‌شود و جوایز امسال، دیشب در پاریس به دموستیه و للوش اهدا شد.

از جمله برندگان قبلی این جوایز می‌توان به ژولیت بینوش، ایزابل کاره، سسیل دو فرانس، لودیوین سانیه، ملانی لوران، ماری ژوزه کروز، فرانسوا کلوزه، لامبر ویلسون، ایوان آتال، گیوم کانه، ژرمی رنیه، بنوا پوئل ورد و طاهر رحیم اشاره کرد.

آنائیس دموستیه 23 سال گذشته برنده جایزه ستاره در حال طلوع سینمای اروپا شد. او در سال 2007 با حضور در فیلم "سال گذشته" وارد مناسبات حرفه‌ای سینما شد. دموستیه در سال 2009 با حضور در فیلم " بزرگسال‌ها" نامزد جایزه سزار فرانسه شد.جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کارلو وی واری 2010 برای بازی در فیلم " شیطان عزیز" از جمله دستاوردهای این بازیگر جوان است.

للوش 38 ساله هم برای بازی در فیلم "عشق در هواست" در سال 2006 برنده جایزه بازیگر نوخاسته جوایز سزار فرانسه شد. از جمله فیلم‌های مهم او در سال‌های اخیر می‌توان به "به کسی نگو" و "دشمن شماره یک مردم" اشاره کرد. للوش به زودی در فیلم "شرلوک هولمز: بازی سایه‌ها" جلوی دوربین می‌رود.