تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۷

گرگان - خبرگزاری مهر: رئیس کارگروه گردشگری استان گلستان تاکید کرد: جزیره آشوراده در استان گلستان به دلیل برخورداری از جاذبه های منحصر به فرد یکی از قطب های مهم گردشگری است که تاکنون از این قابلیت ها استفاده نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، عبدالرضا دادبود پیش از ظهر یکشنبه در نشست این کارگروه افزود: در ساحل بندرترکمن نیز احداث هتل پنج ستاره و نیز اقامت گاههای تفریحی مدنظر است.

وی اظهار داشت: در سال 90 شاهد تحولی چشمگیر در توسعه گردشگری جزیره آشوراده خواهیم بود.
 
معاون عمرانی استاندار گلستان در ادامه به پروژه گردشگری ساحل دریا در شهرستان بندرگز در غرب استان اشاره کرد و گفت: با پیگیری سازمان حفاظت محیط زیست گلستان، موانع زیست محیطی این پروژه رفع و عملیات اجرایی آن از سر گرفته خواهد شد.
 
به گفته دادبود، گلستان در مقطع کنونی با فراهم شدن تمهیدات اجرای پروژه های مهم، آماده یک جهش بزرگ در بخش صنعت گردشگری است.

معاون عمرانی استاندار و رئیس کارگروه گردشگری گلستان گفت: وجود کیلومترها ساحل زیبا و آرام خزر و نیز خلیج گرگان با قابلیت های متنوع، ظرفیت مناسبی برای گسترش صنعت گردشگری گلستان است. 
 
دادبود با اشاره به دیگر تواناییهای استان و از جمله ظرفیت سواحل و جزیره زیبای آشوراده اظهارداشت: در سال 90 عملیات اجرایی پروژه های مهم گردشگری در سواحل گلستان آغاز خواهد شد.

قائم مقام ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان گلستان اضافه کرد: در این زمینه یکی از اولویت های اصلی استان، اجرای پروژه های بزرگ گردشگری در این مناطق با استفاده از توان سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.
 
دادبود با بیان قابلیت های متعدد جزیره آشوراده از توابع شهرستان ترکمن گفت: بعد از مصوبه مهم هیئت دولت، کارگروه آشوراده با تفویض اختیار صورت گرفته به استاندار با حضور مدیران استانی تشکیل و شرح خدمات لازم آن تعریف و اکنون در انتظار معرفی نماینده از سوی برخی دستگاه های کشوری جهت ادامه کار هستیم.

وی تصریح کرد: در نقطه کنونی سرمایه گذاران داخلی و خارجی متعددی جهت اجرای پروژه های گردشگری جزیره آشوراده اعلام آمادگی کرده اند که توان آنها در حال ارزیابی است.
 
جزیره آشوراده در سه کیلومتری ساحل بندرترکمن از شمال به دریاچه خزر، از شرق به تنگه‌ای باریک موسوم به تنگه چپق‌ اوغلی و از غرب به کانال طبیعی خزینی و ادامه شبه جزیره میانکاله و از جنوب به خلیج گرگان منتهی می‌شود.
 
این جزیره در برخی منابع تاریخی به عنوان مجمع الجزایر آشوراده که متشکل از سه جزیره بوده‌، آمده است که گفته می شود با بالا آمدن سطح آب هر دو جزیره کوچک انتهای آن در آب فرو رفته و در حال حاضر تنها یک جزیره باقی مانده‌ است.