تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۹

کرج - خبرگزاری مهر: قائم مقام سازمان بازرگانی استان البرز گفت: سال جهاد اقتصادی، فرصتی مغتنم برای معرفی توانمندیهای توسعه تجارت خارجی این استان است.

غلامرضا رکنی با بیان این مطلب درگفتگو با خبرنگار مهر درکرج، اظهار داشت: با وجود پتانسیلهای موجود استان و تنوع محصولات تولیدی در سطح منطقه شامل؛ میوه و تره بار،مواد غذایی، شیمیایی و دارویی و خدمات فنی، مهندسی  تلاش بر این است با حفظ بازارهای سنتی صادرات نسبت به شناسایی بازارهای هدف جدید و متنوع با اصل تمرکز صادرات بر محصولات با ارزش افزوده بالا اقدام شود.

وی افزود: دراین راستا با تشکیل و اعزام هیاتهای تجاری به کشورهای همسایه و منطقه و همچنین حضور در نمایشگاههای تخصصی بین المللی زمینه های لازم به منظور بسط و گسترش روابط تجاری، توسعه صادرات و شناساندن برند ایرانی در بازار های هدف فراهم می شود.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان بازرگانی استان البرز با تاکید بر اینکه  حضور در بازار های جهانی و توسعه صادرات نیازمند شناخت، ارتقاء آگاهی علمی و تخصصی در زمینه صادرات است، خاطر نشان کرد: برگزاری جلسات و کارگاههای آموزشی درون سازمانی مبنی بر ارتقاء سطح علمی کارکنان سازمان جهت خدمت رسانی و همچنین بالا بردن مهارتهای علمی تشکلها و بنگاههای اقتصادی و صادراتی از اهم اقداماتی است که می تواند موجب آشنایی با فنون و راهکارهای بازاریابی نوین و قوانین موجود در کشورهای هدف شود.

رکنی یادآور شد: سازمان بازرگانی استان البرز با برقراری تعامل میان موسسات، اتحادیه ها، تشکلهای اقتصادی و اتاق بازرگانی استان البرز با ارائه مشاوره فنی در امر توسعه صادرات گام موثری را جهت بسط و گسترش صادرات و همبستگی واحدهای صادراتی در جهت نیل به اهداف عالی ملی بر می دارد.

وی با اشاره به اینکه  یکی از اهداف عالیه دولت در برنامه توسعه پنجم کاهش تصدی گری دولت در امور است، افزود: سازمان بازرگانی استان البرز درراستای وظیفه نظارتی خود با حمایت از تشکلها، اتحادیه ها و اتاق بازرگانی و همچنین دعوت از اشخاص حقیقی و حقوقی ذینفع در این حوزه درنظر دارد زمینه های لازم به منظور تسریع در امور مرتبط با توسعه تجارت خارجی را فراهم کند.