تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۳

آرای مارتین هایدگر فیلسوف معروف آلمانی در قالب کتابی توسط برت دیویس مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آثار و نوشته‌های هایدگر سخت و دشوار هستند. هایدگر مفاهیم و اصطلاحات خاص خود را در فلسفه دارد که فهم آن دشوار و مشکل است.

این کتاب با هدف بررسی اصطلاحات و مفاهیم دشوار هایدگر و ارائه آن به زبان ساده به نگارش درآمده است. سعی شده  برای اصطلاحات و مفاهیم به کار رفته هایدگر اصطلاحات و مفاهیمی نزدیک به آن به کار رود تا خواننده در خواندن آثار او با مشکل کمتری مواجه شود.

این کتاب علاوه بر آنکه مخاطب و خواننده عادی را با فلسفه و آرای هایدگر آشنا می‎کند با ارائه منابع و مآخذ مرتبط با فلسفه هایدگر متخصصان فلسفه او را نیز یاری می‌رساند.

مارتین هایدگر (1976 - 1889) یکی از معروفترین فیلسوفان قرن بیستم بود که با شیوه‌ای نوین به تأمل درباره وجود پرداخت. از وی آثار بسیاری مشتمل بر نوشته‏ها، دروس، سخنرانیها، و یادداشتها منتشر شده است که بالغ بر 60 مجلد می‏شود. هستی و زمان، سرشت حقیقت، پرسش از تکنولوژی، نامه‌ای در باب اومانیسم، زمان و بودن و پایان فلسفه از جمله آثار او هستند.

فلسفه او بر دیدگاههای بسیاری از فلاسفه بعد از او اثر گذاشت. هایدگردر کتاب "هستی و زمان" که معروفترین اثر اوست به نقد تاریخ فلسفه غرب که به تعبیر او همان تاریخ متافیزیک است، پرداخته و در پی طرح افکندن هستی‌شناسی تازه‌ای است که خود آن را هستی‌شناسی بنیادین می‌خواند. از نظر او تاریخ متافیزیک، تاریخ غفلت از هستی است.
 
برت دیویس استاد فلسفه در دانشگاه لویولای مریلند در آمریکاست. این کتاب با عنوان "هایدگر: مفاهیم اساسی" از سوی انتشارات آکیومن منتشر شده است.